Heartbreaker - kapitel 51

"It's okay I just don't want you to leave!" sa hon och jag kände något blött och jag kollade ner på henne och såg att hon grät, jag torkade bort tårarna från hennes kinder och sen kom jag på att vi fortsarande stod på scenen och tjejer samlades runt oss men de verkade förstå att det inte var läge just nu, så de backade undan lite.
"I've missed you so fucking much!" sa hon och tittade upp på mig.
"Not one those words young lady!" sa jag och vi började skratta.
Jag har saknat henne så sjukt jäkla mycket!
      
 
Austins perspektiv

När Elsa gått av scenen med den där Harry... Okej jag kunde inte vara sur på honom, han var ju faktiskt känd och jag viste att Elsa värkligen älskade honom.
 Det blev efter en stund min tur att gå upp och sjunga, jag skulle sjunga min egen låt jag skrivit innan jag och Elsa blev tillsammans och precis efter vi började vara med varandra, jag ville värkligen att det skulle bli vi just då.
 
Jag gick på scenen och musiken började spelas i högtalarna.

 När jag kom till "Hey baby tell me something baby..." tog jag och tittade på Elsa hela tiden, jag hade aldrig sagt att låten var om henne, men jag såg att hon rodnade när jag tittade på henne.
 
När låten var slut gick jag av scenen och Elsa och Alex kom fram till mig.
"Du var så bra bro!" sa Alex och sen tittade jag på Elsa som tittade ner på sina händer och det såg ut som att hon mest av allt i hela världen inte ville titta på mig.
Jag gav Alex en menande blick och Alex förstod och han gick därifrån.
 
Jag tittade på Elsa som tvekade mellan att titta på mig eller inte, hon värkade bestämmt sig för att titta på mig efter en liten stund.
 
"Jag... Eh... förlåt!" stammade Elsa fram mellan snyfftningarna som gjorde det svårt att prata.
Jag tog tag i hennes händer och hon tittade på mig.
"Du... jag ser på dig att du är lyckligare med honom än med mig... men han är ju trotts allt känd och din största idol typ..." nu hade hon tårar som rann ner för hennes lite smått rosiga kinder, men hon lät dom bara vara.
"Det är inte sant! Jag älskar dig mer än någonting annat men Harry är liksom... Jag älskar honom lika mycket! Och det känns liksom mycket mer rätt att va med honom, medans jag gjorde något riktigt fel mot dig, jag imbillade mig att jag älskade dig mer än en vän, men jag hade nog fel jag älskar dig som min bästaste bäste vän!" sa hon och nu kunde hon knappt stå, hon grät så mycket. jag släppte hennes händer och kramade om henne, jag vet inte änns hur länge. Jag såg hur Harry kom och jag tittade på honom, jag gav mig ett litet tacksamt men ändå ett "Sorry det var inte menigen" leende, Elsa såg inte att han kom för hon stod med ryggen emot honom, det kändes på något sätt så fel att stå och krama en tjej jag värkligen älskar och sammtidigt se personen hon värkligen älskar framför sig.
Julia kom precis sammtidigt och fick syn på mig och Elsa stå där, hon viskade något i Harrys öra och sen gick dom tillbaka där de kom från.
"Vill du veta en sak?" frågade Jag Elsa och hon nickade och tittade upp så att hon kunde se mig i ögonen.
"Say somethin' skrev jag när vi precis träffats och jag så sjukt gärna ville att du skulle säga något om vad du kände..." sa jag och Elsa tittade på mig med sina tårfyllda ögon som nästan fick mig att börja gråta. Jag kännde hur en klump började växa i halsen medans jag pratade men jag lyckades svälja den.
Hon hade sitt huvud mot mitt bröst/Axel och jag pussade henne på pannan som jag alltid gjorde.
"Den var väldigt bra! Jag gillar den jätte mycket!" sa hon medans hon lutade sig mot mig.
 
Alla hade lämnat plattan och showen var över, jag hade nu gått hem till Alex undertystnad, jag viste mycket väl att Alex hade mer än tusen frågor men värkade inte villja fråga något.
 
När vi kom innan för hans dörr och kommit in på Alex rum brast det.
"Hur fan!?" frågade jag medans tårarna bara rann.
Alex satte sig ner på sin säng bevid mig där jag låg med huvudet ner borrat i hans täcke.
Vi satt där tysta en stund ända tills min mobil började ringa.
"Hallå?" 
"Hejsan jag heter John och jag kommer från Chase/Universal Republic, är det Austin jag talar med?" frågade en mansröst.
"Ja hurså?"
"Du var med på talangjackten på platan tidigare idag, eller hur?" frågade han igen.
"Mm"
"Jo det är så att jag skulle vilja att dukom till mitt kontor i USA för att kanske bli signad av oss och få ett skivkontrakt" sa han sedan, jag blev helt stumm.
"Okej, asså jag bor här med mig mamma och jag måste prata med henne. Jag vet inte om jag får åka för jag har inte råd med en så dyr resa, men ja! Självklart att jag vill det!" jag bara babblade, jag var helt överlycklig!
"Ta det lugnt! Vi fixar hela resan, men du kommer, om du blir signad blir du nog tvungen att bo i USA, för att kunna jobba med din karriär!" sa han och nu blev jag ännu mer paff.
"Men jag ska prata med min mamma om det, kan jag ringa tillbaka till dethär nummret?" frågade jag och han sa att det gick bra att ringa när som helst. Jag sprang hem och frågade mamma som bara stod och fattade inte riktigt vad jag sa. men efter att jag förklarat började hon hoppa runt precis som jag.
 
Jag sprang hem till Elsa för att berätta men när jag stod på andra sidan av vägen såg jag det jag inte ville se. Hon stod där och kysste honom, hon KYSSTE honom, Harry!
 
Jag sprang fort hem igen och började packa. Om hon skulle göra på det viset så får hon skita i det då!
 
Allt gick så fort och nu satt jag på ett plan med mamma och jag var påväg till USA för att bli signad av ett skivbolag, jag kännde mig lite skylldig för att inte sagt något till Elsa, men jag försökte tänka på annat och det gick ju sissådär...
 
"And then just sign there too" jag skrev på pappret som mannen räckte mig.
"So wellcome to the crue!" sa mannen som faktiskt hette Gordon.
"Thank you!" sa jag och allihopa tog en bild tillsammans.
Nu skule jag bara tillbaka till Sverige, packa ner alla våra saker i bruna flytt lådor och sen åka tillbaka för att flytta till miami!

 
Kapitel 51 every1! wohoo (:
Hoppas att ni gillade det! Nu är det "Helsa" igen, eller?
 
KOMMENTERA! :D
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0