Heartbreaker - kapitel 49

"Hallå?" sa en trött röst i andra ändan.
"Hmm, Hej Julia det är Austin. Väckte jag dig?"
"Ja." muttrade hon. "Vad vill du?"
"Jo, jag och Alex har planerat att ha en överaskningfest för Elsa när hon fyller år och vi skulle behöva din hjälp."
"Okej. Får jag sova nu?" Jag kunde inte låta bli att skratta till.
"Visst. Ses imorgon."


   
 
Julias perspektiv.
 
Pip. Pip. Pip. Jag stänger av klockan och öppnar sakta ögonen. Klockan är halv 7, fredags morgon. Jag hatar att gå upp tidigt. Det ända bra med hela dagen är att det är helg imorgon och att jag har fotbollsmatch efter skolan.
Jag slänger benen över sängkanten och kliver upp på vingliga ben. Jag gick bort till garderoben och plockar fram första bästa kläderna. Ett par jeans, ett linne och en tjocktröja. Precis som vanligt.
Jag ställde mig framför spegeln och granskade mig själv. Jag kunde inte direkt säga att jag var nöjd med mitt utseende, men vad kunde jag göra.
Men en suck gick jag in i badrummet för att borsta håret och sminka mig. Jag drog hårborsten genom håret ett par gånger och sedan drog jag på lite mascara och puder.
'Det duger' tänkte jag för mig själv.
 
Med skolväskan slängd över axeln gick jag med snabba steg till tunnelbanan. Skolan började om en halvtimme och det brukade ta tjugo minuter för mig. Men det skulle kunna hända något så jag ville ha gott om tid så jag kom i tid.
Med tolv minuter till godo kom jag till skolan. Den första jag såg var Elin, hon hade varit sjuk hela veckan.
"Elin!" tjöt jag genom korridoren och det var flera som vände på huvudet mot mig. Jag rusade bort till henne och gav henne en kram. Hon skrattade åt mig.
Hennes mobil plingade till ovanpå skåpen och jag tog den.
"Hey, den är min!" tjöt hon och hoppade på mig när jag låste upp den. Smset var från Zayn.
"Uuh, Zayyyyn!" retades jag och öppnade det. Hon kastade sig åter efter mobilen men jag hann läsa smset.
'Hi Love, how are you? Feeling better? Wish I was with you xx'
"Åh, va gulligt!" tjuter jag och Elin ger upp kampen mot mig. Hon ler lite, rodnar.
"Är ni ihop?"
"Mmh, asså, typ, nej, jaa..." svamlar Elin med röda kinder.
"Jag tar det som ett ja!" Jag kramar om henne igen innan vi båda går bort till mitt skåp istället.
"Tänk vad Niall och Zayn har bra smak med tjejer." säger jag när jag plockar ut böckerna ur mitt skåp. Elin skrattar lite och håller med.
"Hej." hör jag Elsa säga.
"Hej!" svarar jag glatt och kramar om min bästa vän. Elin tittar konstigt på oss innan hon börjar skratta. Jag hakar på utan att veta vad som är så roligt, skrattet bara bubblar ur mig.
"Jag har verkligen missat mycket." flinar Elin när vi alla tre går mot matte-salen.
"Vi också, tydligen!" flinar jag tillbaka och nickar menande när hennes mobil plingar igen.
"Vad?" undrar Elsa nyfiket.
"Elin och Zayn är ihop nu." flinar jag som svar. Elsa höjde på ögonbrynen och tittade glatt överaskat på Elin som rodnade lite.
"Ni ska visst vara väldigt konstiga idag!" försvarar sig Elin och utan andledning börjar jag skratta. Skrattet bara bubblar upp ur mig och både Elsa och Elin börjar också skratta. Tillsammans går vi bort till våra platser och försöker lugna ner oss innan lektionen börjar, utan mycket resultat. Resten av eleverna i salen stirrar på oss, utan att vi bryr oss. Vi bara älskar dagen och lever för den.
 
 Jag gick på tåget och möttes av ett par viskningar från ett par tjejer längre bort. Jag tänkte att det antagligen inte gällde mig och satte mig ner på en plast bredvid en dam.
Jag drog upp mobilen och skickade iväg ett sms till Niall.
"Eeh, är du Julia?" hörde jag en nervös, ljus, flickröst säga intill mig. Jag lyfte blicken från mobilen och tittade förvånat på henne.
"Em, ja. Känner jag dig?" sa jag förvirrat. Hennes kinder blev lite röda.
"Nej, eller... Alltså, du är väl ihop med Niall från One Direction?" Då började det klarna lite för mig. Jag log mot henne.
"Ja."
"Kan jag få ta en bild med dig?" undrade hon blygt. Jag höll på att tappa hakan och börja garva på samma gång.
"Visst!" sa jag, så lugnt jag kunde. Hon lyste upp och hennes två kompisar kom också fram. Jag tog en bild med de alla tre och kramade om dem.
"Jag förstår verkligen att Niall valde dig! Du är jätte vacker! Kan du säga till Niall att han är en av mina stora insperationer?" sa en av dem. Jag rodnade lite.
"Absolut!"
 
"It was unbelivable!" sa jag till Niall. Hans blonda hårlåg perfekt som vanligt och han skrattade åt min upphetsning. Så fort jag kommit hem hade jag ringt upp Niall och han hade sagt att vi kunde skypea.
"You better get use to it, your famous now!" flinade han. Jag blev plötsligt allvarlig.
"But..." började jag försiktigt. Han såg lite fudersamt på mig.
"What?"
"Just that... You don't think that I'm together with you because of the fame, right?" Han log lite mot mig.
"No!" Jag log tillbaka.
"I love you!"
"I love you too!" svarade han.
Ja, uppdateringen är inte den bästa men livet kommer imellan ibland! Tack för att ni förstår!
Puss <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0