Heartbreaker - kapitel 53

"Julia?" ropade Elsa och dörren öppnades. Vi avslutade kyssen och med röda kinder tittade jag på Elsa.
"Sorry..." mumlade hon och gick ut. Jag och Niall tittade på varandra och skrattade. Så gick vi ut till de andra som satt runt matbordet. Elsa var röd om kinderna och tittade ner i sin varma choklad. Harry tittade på henne och sedan på oss. Jag gick bort till en tom plats och satte mig ner med Elin på min ena sida och Niall på den andra.
"Huh? Is it only me that don't get anything?" sa Harry förvirrat. Jag rodnade lite, kunde inte låta bli att le ner i koppen. Niall pussade mig på kinden och jag tittade på honom. Den otroligt vackra pojken, den underbara pojken. Och han var min.


 

Austins perspektiv, dagen efter.

Jag kännde att om jag inte sa till Elsa att jag skulle flyta till Miami imorgon så skulle jag få så mycket skuldkänslor att jag knappt skulle klara att leva, jag älskade henne faktiskt fortfarande något oändligt men jag fick behärska mig och stanna som bästa vänner.
 
Jag knackade på dörren och tog ett steg tillbaka så att jag inte skulle få dörren rakt i ansiktet om personen skulle öppna dörren lite för fastigt.
Dörren öppnas... Och där står hon!
"Hej! Vad gör du här?" sa Elsa lika glatt som vanligt och kramade om mig, jag kramade lite halvhjärtat tillbaka och hon synade det direkt.
"Har det hänt något?" sa hon allvarligt och tittade på mig. 
"Kan vi ta det där inne?" frågade jag och hon tog ett steg åt sidan för att låta mig komma innan för dörren.
Jag kunde höra att hon inte var ensam hemme, hon hade väll hela bandet på besök antog jag.
 
"I have to talk with Austin 'bout some things!" ropade Elsa och sen gick vi upp på hennes rum.
 
"Så vad har hänt?" frågade hon igen medans hon satte sig ner på sin säng tittade på mig som gjorde lika dant.
"Eh... Asså... Jag har blivigt signad av ett skivbolag i USA..." var det ända jag fick fram och jag kunde se på hennes min att hon blev glad men sammtidigt fndersam.
"Men det är ju fantastiskt Austin!" sa hon och kramade om mig.
"Mm... men... Eh... Jag måste... flytta...." nu såg jag i hennes ögon att hon inte blev lika glad som när hon fick höra andra nyheten.
"Jaha, var?" frågade hon.
"Usa..." mummlade jag tyst fram.
"VA?!" sa hon och det fick mig att hoppa till.
"Nej! Hur? NEJ! Du kan inte lämna mig här... själv... Typ." sa hon och det började bildas tårar i hennes ögon men hon försökte hålla tillbaka dem.
Jag öppnade min famn och kramade om henne.
"Du kommer inte vara själv! Du kommer ha Julia och Alex och Elin och..." jag tog ett nytt andetag oh förtsatte meningen "...Harry".
"Mm, men det blir inte samma sak utan dig! Jag kommer sakna dig! Jätte mycket! Men du får lova att jag får komma och hälsa på va!?" sa hon och tittade på mig medan hon kramade om mig.
"Anytime! Du är alltid välkommen!" sa jag och kramde om henne ännu hårdare.
"Och du får också lova att inte total igrorera mig när du blivit känd!" sa hon och då började jag skratta.
"Jag kommer ignorera dig totalt!" sa jag hårt fast på skoj och vi började skratta ännu mer.
 
"Men jag antar att det här är det sista farväl på mycket lång tid framöver då!" sa hon och kramade om mig.
"Det är inget 'farväl' det är ett 'Vi syns snart igen' och det kommer vi definitivt göra!" sa jag och pussade henne på pannan som alltid innan vi sa hejdå, och jag begav mig hem för att packa ner det sista och sen bege mig till Alex för att säga hejdå till honom med.
 
Harrys perspektiv
 
"I have to talk with Austin 'bout some things!" ropade Elsa från hallen och jag tittade på Julia.
"Stop worry so much! They are just friends, best friends and I guess it was something they really had to talk out about" sa Julia och log ett litet leende mot mig.
Jag hade fortfarande känslan att hon hade känslor för honom, men om jag skulle fråga henne så var väll vårt förhållande verkligen ÖVER! så jag skippar nog att fråga henne.
 
Efter en ganska lång stund kom Elsa ner igen och hon sa hejdå till Austin, jag hade ju inte en anig om vad de sa men, men.
Elsa kom tillbaka till soffan och satte sig i mitt knä och jag såg hur en tår rann längs hennes kind.
"What have he done?!" frågade jag oroligt Elsa.
"Austin have got signed by a record company and he's leaving tomorrow to Miami to focus on his career... So I won't see him in a while... I'm gonna miss him!" sa hon och jag nickade och torkade bort tåren som började torka på hennes kind.
"Sure you will he's your best friend!" sa jag och hon nickade och vände sig om så att hon kunde krama om mig. Vi tittade varan i ögonom och jag kysste hennes läppar. Gud var underbart det är att vara kär!
Ett styng av oro flög igenom kroppen men jag trängde bort det. Det fanns ingen andledning att inte lita på Elsa.
 
Elsas perspektiv.
 
Harry hade armarna runt mig och jag lutade mig mot honom. Jag kunde inte sluta tänka på att Austin skulle flytta till USA, det var helt otroligt. Det var kul att han skulle bli signerad men jag skulle inte kunna träffa honom längre och det gjorde ont i hjärtat även om mina känslor för honom inte var de samma som de var för Harry. Harry, han var mitt allt. Ja, nästan. Jag älskade honom. Jag älskade Austin också men inte på samma sätt, han var som min bror. Fast min bror var sjukt jobbig... Men Det var definitivt inte Austin! Han var bara helt underbar!
 
Jag vände på huvudet för att titta på Harry. Han såg ut att tänka på något.
"What are you thinking about?" frågade jag nyfiket.
"Nothing Love. Nothing." sa han med ett leende och kysste mig.
Fick ut ett kapitel!
Jag är verkligen ledsen över den överdrivet dåliga uppdateringen, skyller på att livet kom imellan...
PUSS <33333 (Sorry att det blev kort men det var något iallafall!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0