Heartbreaker - prolog del 1

Harry, han var mitt allt. Ja, nästan. Jag älskade honom. Jag älskade Austin också men inte på samma sätt, han var som min bror. Fast min bror var sjukt jobbig... Men Det var definitivt inte Austin! Han var bara helt underbar!
 
Jag vände på huvudet för att titta på Harry. Han såg ut att tänka på något.
"What are you thinking about?" frågade jag nyfiket.
"Nothing Love. Nothing." sa han med ett leende och kysste mig.

 
 Tumblr_mcbq6jlgry1rvpnry_large
 
 
Julias perspektiv.
 
Jag tittade mig i spegeln. Var det bra nog? Dög det? Jag mötte Nialls vackra ögon i spegeln och han såg min osäkra blick.
"You're beautiful princess!" sa han mjukt och jag log ett halvt leende mot honom.
"You think?"
"Always."
Min rosa-svarta klänning var vacker, det var den. Niall och jag hade varit och köpt den inne i London för ett par dagar sedan. Jag, Elin och Elsa var i London eftersom vi skulle gå på någon event som jag inte minns namnet på (...) med Niall och Harry. Liam skulle gå med Danielle, Zayn med Elin, Louis med Eleanor, Harry och Elsa och sist men inte minst, jag och Niall.
 
Vi klev ur limosinen, jag och Niall först. Han tog min hand och log ett vackert leende mot mig, vilket fick min nervösa mage att lugna ner sig en smula. Kamerablixtar bländade mig och jag kunde inte låta bli att le. Vilket kanske var bra med tanke på att det togs en massa foton av mig och Niall för tillfället.
"Niall! Niall! Tell me about this girl! For how long has she been your girlfriend?" Vi stannade till precis innan dörren för att svara på frågan.
"One and a half year." svarade Niall med ett leende. Jag log också, tänk att tiden gick så fort. Om två dagar skulle vi flyga till USA tillsammans och gå på en gala där. Elsa hade förstås tänkt att hon skulle ta kontakt med Austin om det gick, de hade inte pratat med varandra sedan han kom och sa hej då hemma hos henne för nästan ett år sedan. Vi hade hört att han blivit rätt stor nu och jag tvivlade på att han kom ihåg mig och Elsa. Men det sa jag inte, det skulle bara såra Elsa.
 
Tillsammans gick vi in genom dörrarna och där stannade vi och väntade på de andra. Efter oss kom Louis och Eleanor, bara för söta ihop. Efter dem kom Elsa och Harry och jag sprang så fort jag kunde i mina klackar fram till Elsa och kramade om henne. Elin och Zayn kom där efter och jag kramade om henne också.
Liam och Dani kom sist och då kunde vi gå in.
 
Dagen efter.
 
Jag, Elsa o Elin satt hemma hos mig och jag packade. Jag var nästan klar medan Elsa som vanligt inte börjat än.
"Jag kan inte fatta att vi ska till USA med killarna! Det är helt otroligt." sa Elin som låg på mage på min säng.
"Jag kan inte heller fatta det!" höll Elsa med som satt i fottöljen bredvid sängen.
"Och tänk att ingen av oss kände dem för två år sedan." sa jag som satt på golvet och vek kläder.
"Otroligt." höll Elsa åter igen med om.
"Och imorgon åker vi till USA." suckade Elin.
"Om ni två packar någon gång innan dess ja." retades jag. Elsa skrattade ett ljust skratt.
"Jag är expert på att packa i sista minuten!" svarde hon med en retsam underton. Jag bara skrattade åt henne.
"Years after years with training." retades jag. Elin brast ut i ett härligt, glatt skratt och både jag och Elsa hakade på. Vi satt och skrattade åt i princip ingenting men det var bara så härligt att få skratta med sina bästa vänner.
 
Nialls perspektiv.
 
Det skulle bli så kul att åka till USA, speciellt när tjejerna skulle med. Okej, nu kanske jag inte höll mig helt till sanningen, det skulle bli underbart för att Julia skulle med. Jag slängde ner kläder i en väska, utan att bry mig så mycket om vad. Helt plötsligt slogs ytterdörren upp och jag hörde de fem rösterna av mina bästa vänner.
"I START!" skrek Louis och han rusade förbi mitt rum mot vardagsrummet med Harry och Zayn i släptåg. Liam stannade och kikade in till mig. Han flinade och jag flinade tillbaka.
"Sorry for that." sa han men flinade fortfarande.
"BUT WE WANT TO PLAY FIFA!" hördes Louis från vardagsrummet. Ljudet av fifa som startade hördes också.
"Shouldn't you guys be packing?" ropade Liam tillbaka.
"Nah, I do that later!" kom det från Harry. Jag skrattade högt åt dem, de var bara för härliga!
 
Yttligare en dag senare
 
Vi stannade utanför Julias hus och jag rusade ur bilen, över Louis ben. Han jämrade sig och de andras skratt hördes bakom mig. Jag sprang fram till dörren och knackade på. Det hördes röster innefrån huset, en av dem tillhörde min flicka. Julia.
Dörren öppnades och Julia stod där med tandborsten i munnen och en hårborstei handen. Jag kunde inte låta bli att fnissa till. Hennes kinder ändrade ton till rosa och jag strök med tummen över hennes högra kind.
"Are you ready soon?" log jag. Hon nickade och fortsatte borsta håret. Jag klev innanför dörrenoch tog av mig skorna. Hon ställde sig framför spegeln igen. Jag tog borsten ifrån henne och började borsta hennes hår. Hon log mot mig genom spegeln och började borsta tänderna i stället. Hon var ju bara för söt. Och snart var vi påväg till USA!
Jag är så sjukt ledsen! Läxor, skola, livet och så vidare har kommit imellan, och jag är verkligen ledsen för att jag inte prioriterat bloggen alls!
Men nu hoppas jag att ni gillar första delen av prologen. Som ni kanske kan gissa då kommer det bara en del till. Ledsen för det också. Känns trist att den ska ta slut nu, känns som om denna novell har gått bra.
PUSS PÅ ER ALLA!!! <3333


Kommentarer
Anonym

As bra! En av min favorit noveller! Och jag skulle vara undra om du kunde länka www.splashcash.blogg.se för vi håller på att göra ett gigantiskt julkort till one direction (som vi ska skicka till dom), och det skulle vara kul om jätte många var med :)

2012-12-09 @ 22:10:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0