Kapitel 10:Home again!

Vi satte oss mitt emot varandra och tittade på alla saker i detalj.

-Nemen…,sa jag och gick fram emot en tröja som låg slängd på ett bord.

-Är inte dehär Harrys tröja?,sa jag och tog upp den.

-Haha jo de e de ju!,sa Nellie och vi brydde oss inte så mycket om de.

”spänn fast säkerhetsbältena och ha en trevlig åktur!”,sa en röst som jag antog var pilotens.

Precis efter de öppnades ena flyplans dörren och in kom…

______________________________________________


Vi satte oss mitt emot varandra och tittade på alla saker i detalj.

-Nemen…,sa jag och gick fram emot en tröja som låg slängd på ett bord.

-Är inte dehär Harrys tröja?,sa jag och tog upp den.

-Haha jo de e de ju!,sa Nellie och vi brydde oss inte så mycket om de.

”spänn fast säkerhetsbältena och ha en trevlig åktur!”,sa en röst som jag antog var pilotens.

Precis efter de öppnades ena flyplans dörren och in kom…

~NELLIES PERSPEKTIV~

Jag blev helt stum. Framför oss stod killarna,One Direction,personen jag älskar.

-E det okej om vi hänger på?,sa Harry och gick fram till Shanelle som slängde sig på honom,de var värkligen söta ihop.

-Självklart!,sa jag glatt och hoppade på Liam på samma sätt som Shanelle hade slängt sig på Harry.

Vi sa hej och kramade varan och lite pussar och sen bar de av.

-Men ni ska ju ha era konserter och sånt ju!,sa Jag och tittade fundersamt på killarna.

-Vi pratade med Paul och så och de sa att de var okej!,sa Liam som satt bredvid mig.

Resan gick ganska snabbt och vi gjorde allt möjligt konstigt på planet.

”Kära passagerare gör er klara för landning och spänn fast säkerhetsbältena”sa mans rösten igen.

Vi spände fast oss och redan efter 20 minuter så fick gå av flyget.

~SHANELLES PERSPEKTIV~

-Så var ska vi någon stans?,sa Zayn

-Du som sa att du hittade så bra på Arlanda!,sa jag och log mot honom.Han gav mig en irriterad blick och sen fortsatte vi mot utgången,Eftersom att vi fick våra väskor direct efter vi gått av flyget.

-Var ska ni bo någonstans?,sa jag och tittade på killarna som såg lite smått bekymrade ut.

-Eh vi har faktiskt ingen aning!,sa Louis och kliae sig på hakan.

-Jag vet!,sa Nellie.

-Vi kan bo i min familjs uthyrnings lägenhet!,sa Nellie sedan

-Ehh…va?,sa Niall och tittade oförstående på Nellie.

-Asså min familj har en lägenhet extra som jag kommer att få när jag fyllt arton!,sa Nelie  -Men till dess hyr vi ut den!

-Okej de fungerar för mig!,sa jag och vi ringde på en taxi.

När taxin kommit hoppade vi in i den och vi åkte till Nellies lägenhet.

Vi gick in i lägenheten och de änka alla fick fram var ”Wow” eller ”Oj”

Den var riktigt stor.

~HARRYS PERSPEKTIV~

Vi slängde in våra väskor i sovrummen som Nellie delat ut till oss,Jag skulle sova med Shan.Vilken nyhet!men men.

-Jag är hungrig kan vi inte gå ut och äta någonstans?,sa Liam.

-Jo visst men först måste jag bara ringa till min mamma och säga att resan hem gick bra och att jag är i Nellies lägenhet och att jag antagligen kommer hem och lämnar tvätt och pakar ner lite nya kläder!,sa Shan.

-Oj de måste jag också göra!,sa Nellie och sprang in på hennes ocj Liams sovrum.

Efter 10 minuters pinsam tystnad så kom Nellie och Shan ut till oss och vi bestämmde att vi skulle gå och äta på en kina restaurang.

Resataurangen låg lite längre ner på samma gata.Det var mysigt där inne och när maten kom ut fylldes  rummet av dofter.

-Mm det här var riktigt gott!,sa jag och klappade mig på magen.

-Jepp de var det!,sa Niall som också klappade sig på magen.

Shan började fnissa,antagligen för att det såg roligt ut.

Vi gick tillbaka till lägenheten och klockan hade redan blivit 11,men våra inre klockor var igentligen bara 10.

-Ska vi titta på en film?,sa Nellie.

-Visst vilken?,sa Niall som såg ut att somna vilken sekund som helst.

-Hunger spelen?!,sa Nellie glatt.

-NEJ!,skrek Shan

-varför inte?,sa Nellie

-För att vi alltid tittar på den!,sa Shan

-men kan vi inte titta på Scream4?,sa Liam

-Självklart!sa vi allihop och så blev de.

Vi fixade snacks,godis,läsk och sen började filmen.

När filmen var slut var klockan 1 på natten och Shan hade somnat med huvuder mot min axel.

-Godnatt!,sa jag och bar in Shan på rummet.Jag bäddade ner henne och sedan kröp jag ner och lade mig bredvid henne.

-Godnatt,viskade jag i hennes öra och pussade hennes kind sen somnade jag.

~SHANELLES PERSPEKTIV~

när jag vaknade nå morgonen så låg fortfarande Harry och sov.

Jag pussade hans panna och sen gick jag upp.Jag tvättade av mig gårdagens smink och drog några drag med borsten genom mitt blonda långa hår.

Jag gick ut till köket och möttes av en pigg Nellie.

-God morgon!,sa hon glatt.Jag svarade henne med en sömnig hes röst.

Efter inte så lång stund så kände jag hur två armar kramade mig bakifrån,jag börkade skratta och vände mig om.Där stod mig perfekta,snygga,söta ,snälla,omtänksamma och skarmiga Harry.De var bara några få av de saker han var.

Jag ställde mig på tå och kysste honom.

-God morgon,sa han efter vi avslutat kyssen.

-God morgon,sa jag och lutade mig mor hand bröst och han drog in mig i en kram.

-Vad ska vi göra idag?,sa jag och tittade på honom.

Just då kom De andra killarna ut ochjag frågade igen.

-Vad ska vi göra idag?

Killarna gav varandra blickar.

-Vi ska gå på  Gronelund!,sa Louis med ett leenede på läpparna.

-Du menar väll ”Gröna lund”,sa Nellie.

-Jepp,sa han stolt.

-Så när ska vi åka?de kommer ju vara jätte mycket folk!,sa Nellie

-Så fort som vi är klara så kan vi åka!,sa Zayn

-Okej men då går jag och klär på mig lite andra kläder!,sa jag och gick in till sovrummet.

Jag valde en grå enkel topp och ett par slitna jeans shorts,jag tog på mig en ring med en fjäder på och ett fint halsband och mina höga vita Converse.

____________________________________

Äntligen klar!hoppas ni gillar delen och  den blev lång!

Komentera så komer de mer!

komigen minst 3 komentarer sen börjar jag på nästa!



Kommentarer
melissa

den var riktigt bra!! Längtar till nästa :;)

2012-04-05 @ 21:30:05
Anonym

Självklart kan jag göra det, no problem at all! xx

2012-04-05 @ 22:33:26
URL: http://imagineonedirection.blogg.se/
Loviiiisa :D

SÅÅÅÅ GRYMMT BRA! nästa del, NNU!

2012-04-06 @ 19:20:34
URL: http://www.berrabusloffsan.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0