Heartbreaker - kapitel 11

Tidigare i heartbreaker:

Väl hemma tog jag av mig skorna och sa godnatt till de andra.
När jag kom in i rummet satt låg Harry i sin säng och läste.

Han tittade upp från boken.
"Tough day." sa han.
Jag nickade och slängde mig på sängen.
Tuff dag. Det minsta man kunde säga.
 


 
Elsas perspektiv.

När jag vaknade på morgonen vände jag mig mot sängen bredvid för att se om Julia var vaken.
När jag såg att den var tom kom jag ihåg vad som hänt dagen innan.
"Juste." mumlade jag för mig själv.
 
Jag slängde benen över kanten på sängen och ställde mig upp.
Sedan vände jag blicken mot klockan som stod på bordet. Den visade 9.
 
Under frukosten satt alla tysta. Sedan svängde en taxi in på uppfarten och jag reste mig så hastigt att stolen välte.
Jag rusade mot grinden och såg hur Julia och Niall klev ur. Varför Niall?
 
Jag gick med sabba steg bort till Julia och kramade om henne.
 
 
Den dagen gjorde vi inte så mycket. Jag badade med killarna medans Julia satt i en solstol. Hon sa att hon inte ville bada och jag förstod henne.
 
Helt plötsligt regnade det vatten över mig. Jag hade inte hunnit doppa mig än och det var iskallt. Jag tjöt till och tittade upp. Där stod Harry med ett flin på läpparna.
"You're dead!" Sedan hoppade jag ner i poolen och började skvätta vatten på honom.
Han sprang åt andra hållet av poolen och jag sprang efter.
Vi skvätte och busade men efter ett tag dök jag ner undervattnet. Jag dök upp bakom Harry och slängde mig upp på hans rygg.
Han blev så förvånad att han ramlade famåt ner i vattnet. Jag skrattade.
 
Vi gick upp och satte oss i solstolarna som stod utställda mot solen. Jag la mig i den bredvid Julias och hon lyfte på solglasögonen och kisade mot mig.
Jag passade på att fråga om Niall.
 
"Julle, vad är det mellan dig och Niall? Jag visste inte att han stannade på sjukhuset!"
Hon log.
"Jag vet inte. Jag sa att han skulle åka hem men han vägrade. Jag lovar att berätta om vi blir ihop eller så." skrattade hon.
"Okej." sa jag och skrattade lite åt ingenting.
"Men du, hur är det mellan dig och H? Är ni ihop?" sa hon och blinkade mot mig. Jag kunde inte låta bli att skratta åt hennes iver.
"Jag vet inte heller. Vi har inte snackat om det."
"MEN?" Hon döljde inte sin iver längre.
"Men vad?" skrattade jag.
"Men du gillar honom? Men du vill vara det?"
"Typ... Ja... Kanke... Ja!" sa jag nervöst.
"IIIIH" utropade hon och log stort. "Ni kommer bli såååå söta ihop!" fortsatte hon.
 
Jag blickade åt min andra sida och såg Harry sitta och titta på oss. Jag var glad att Julia inte sagt hans namn men jag förstod att han uppfattat Nialls.
 
"Swedish sounds so awsome!" sa han.
Både jag och Julia skrattade.
 
Ibland kunde svenska vara awsome.
 
Julias perspektiv.

Jag satt mest i en solstol. Men med tanke på att jag ramlade ner för en balkong igår tror jag inte någon är så förvånad.
Jag hade mestadels sällskap. 
 
Elsa slog sig ner i en solstol bredvid mig. Jag lyfte på solglasögonen och kisade i det starka ljuset.
 
"Julle, vad är det mellan dig och Niall? Jag visste inte att han stannade på sjukhuset!"
"Jag vet inte. Jag sa att han skulle åka hem men han vägrade. Jag lovar att berätta om vi blir ihop eller så." skrattade jag.
"Okej." sa hon och skrattade åt något jag inte förstod.
När hon ändå frågade kunde jag lika gärna fråga jag med.
"Men du, hur är det mellan dig och H? Är ni ihop?" sa jag och blinkade. Hon skrattade lite, antagligen åt mitt dåliga försök att dölja min iver.
"Jag vet inte heller. Vi har inte snackat om det."
"MEN?" Jag gav upp försöket att dölja min iver.
"Men vad?" skrattade hon.
"Men du gillar honom? Men du vill vara det?"
"Typ... Ja... Kanke... Ja!" sa hon och lät nervös.
"IIIIH" utropade jag och log stort. "Ni kommer bli såååå söta ihop!"
 
Det skulle de. De skulle vara supersöta.
Så gulligt!
 

Efter en liten stund sa Elsa att hon skulle gå in och ta på sig lite kläder.
Det var bara jag och Harry kvar i trädgården.
Han vände sig mot mig så fort Elsa var utom hörhåll.
 
"I thought that I was going to ask Elsa about a dejt. Do you think I should?" undrade han.
Jag hade hört Elsa säga att han var en player. Jag var orolig för min bästa vän, jag ville inte att han skulle krossa hennes hjärta.
Men jag nickade. Elsa skulle älska att få gå på en dejt med honom. Om jag fick gissa var hon kär.

"But Harry." började jag och spände blicken i honom. "She's my best friend. Beak her heart and I'll break your face!" sa jag innan jag vände bort blicken och satte på mig mina solglasögon igen.
 

Hej :D
 
KOMMENTERA :D


Kommentarer
Linda

WOW! Jag råkade skriva fel bloggadress och kom till den här blogg idag. Har läst alla kapitlen och är helt fast! Ville bara säga det och kan Nt vänta på nästa del!!

Svar: Gud vad kul att du gillar fanficen! :D Gör oss superglada! :)
Pågående novell - Heartbreaker

2012-08-15 @ 00:51:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0