Heartbreaker - Kapitel 14

Tidigare i Heartbreaker:
 
När killarna äntligen fattat att jag inte skulle säga något gick de iväg. Alla utom Liam.
Han satte sig mitt emot mig vid matbordet och log snällt mot mig.
"You promist her, didn't you?" sa han och jag nickade.
"Are you together now?" undrade han sedan.
Jag skakade på huvudet och tittade ner i bordet.

Liam reste på sig och gick ut ur köket och lämnade mig ensam. Jag funderade på hur jag skulle säga till Julia hur jag kände.
När jag lagt mig i sängen för att sova, kom jag på det. Jag somnade med ett leende på läpparna.


 
 
 
Louis perspektiv.

Väckarklockan ringde och jag öppnade långsamt ögonen. Ljuset bländade mig och jag stönade.
Klockan var 8 och vi var tvungna att gå upp.
 
Managementet hade lovat att vi skulle få vara lediga i två månader, om vi gjorde en tv intervju och en konsert i Italien.
Och idag var det daxs att göra intervjun.
 
Jag drog långsamt på mig mina kläder och begav mig ner till köket.
Alla de andra satt redan runt matbordet och jag gick bort mot kylskåpet för att ta något att äta.
Jag fyllde en skål med flingor och hällde på lite mjölk. Sedan bredde jag en macka och slog mig ner mellan Liam och Zayn.
 
Jag han knappt börja äta innan det ringde på dörren. Innan någon av oss han reagera öppnades dörren och två flickröster hördes.
Båda pratade svenska med en var lite orolig och den andra lät mer självsäker.

"Hey guys." ropade Julia innan hon kom in i köket. Hon log.
Hon var förvånansvärt pigg för att vara klockan halv 9 på morgonen.
Elsa kom strax bakom och hon såg lite osäker ut. Hon log också men såg inte riktigt lika pigg ut som Julia.
 
Julia började skratta och sa något obegripligt.
"What?" sa jag och tog ett bett på min macka.
"Elsa thought we should wait for you to open the door and I said that we shouldn't. I won." sa hon och räckte retsamt ut tungan mot Elsa. Elsa räckte ut tungan åt Julia också och varken jag eller killarna kunde låta bli att skratta åt hur barnsligt de betedde sig just nu.
 
Elsa och Julia förstod sammtidigt att det bara fanns en stol kvar vid bordet och de utbytten en blick innan de började springa mot den. Julia lyckades få den efter att ha tacklat Elsa. Jag visste att Julia spelade fotboll så jag gissade att hon lärt sig det där.
Elsa tittade surt på henne innan hon suckade.

"And now? Where should I sit? On the FLOOR?" sa hon och blängde på Julia.
Julia bara skrattade åt henne och tog ett bett av Nialls ena macka.
Han blängde på henne vilket fick henne att skratta ännu mera.
Det förvånade mig att han inte försökte bita av hennes hand.
 
"You can sit on my lap." sa Harry och blinkade flirtigt mot Elsa.
Hennes kinder ändrade färg till en svag rosa ton men hon gjorde som han sa.
Julia 'aaaaaaw':ade.
 
 
Det tog en och en halv timme att köra till studion där vi skulle ha intervjun.
Det känndes inte som om det tog så lång tid eftersom jag sov hela vägen.
 
Vi skulle gå på om cirka en minut nu. Jag gäspade. Det skulle bli en lång dag.
 
Elsas perspektiv.

"DET BÖRJAR NU!" skrek jag och Julia kom rusandes från köket. Hon hade med sig en flaska cola och två glas.
Vi satt bänkade framför tv:n för att se liveintervjun med killarna. De kom in och jag skrek till. Julia började skratta.
"Du känner dem nu, du behöver inte vara super konstig längre." skrattade hon.
 
Intervjuaren började fråga lite vanliga saker om deras karriär och konserter och turnéer och sånt men sedan kom det en fråga jag stelnade till på.
 
"How many of you are still single?"
Zayn och Niall räckte upp var sin hand och mina kinder hettade. Jag mötte snabbt Julias blick och hon log stort. Ett litet 'iiiiiiih' lämnade hennes läppar.
"But, Niall and Zayn, have you find someone you like then?" fortsatte intervjuaren.
Niall nickade. "I have my eyes on a girl right now."
Jag flämtade till. Sedan vände jag blicken mot Julia. Hon tittade bort.
"Julia..." började jag men hon avbröt mig.
"Det är inte jag." sa hon och skakade på huvudet. "Varför skulle det vara jag?"
Hon reste på sig och började plocka ihop lite saker.
 
Hon la ner en vatten flaska i sin väska innan hon vände sig mot mig.
"Jag tar en promenad. Kommer tillbaka om en liten stund."
 
'Fan' tänkte jag för mig själv när Julia lämnade huset.
 


Hejsan!
Nu blev det lite som hände. Harry och Elsa har bekräftat att de är ihop och Niall har hittat en tjej.
Är det Julia tror ni? Julia säger ju att det inte är hon!
Vad kommer hända nu?
KOMMENTERA! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0