Heartbreaker - Kapitel 15

Tidigare i Heartbreaker:

"How many of you are still single?"
Zayn och Niall räckte upp var sin hand och mina kinder hettade. Jag mötte snabbt Julias blick och hon log stort. Ett litet 'iiiiiiih' lämnade hennes läppar.
"But, Niall and Zayn, have you find someone you like then?" fortsatte intervjuaren.
Niall nickade. "I have my eyes on a girl right now."
Jag flämtade till. Sedan vände jag blicken mot Julia. Hon tittade bort.
"Julia..." började jag men hon avbröt mig.
"Det är inte jag." sa hon och skakade på huvudet. "Varför skulle det vara jag?"
Hon reste på sig och började plocka ihop lite saker.
 
Hon la ner en vatten flaska i sin väska innan hon vände sig mot mig.
"Jag tar en promenad. Kommer tillbaka om en liten stund."
 
'Fan' tänkte jag för mig själv när Julia lämnade huset.


 
      
 
Julias perspektiv.

"I have my eyes on a girl right now." sa Niall.
Jag viste att jag inte kunde säga något om att han var kär i någon, jag var inte en del av det livet.
Jag var bara hans vän.
 
Jag kunde höra hur Elsa flämtade till bredvid mig och jag vände snabbt bort blicken för att hon inte skulle se tårarna i mina ögon.
Varför skulle det göra så ont?
 
Jag reste på mig och började plocka ihop lite saker. Vattenflaska. Lite pengar. Handduk. Badkläder.
Jag la snabbt ner dem i min lilla väska och drog ett djupt andetag.
Elsa satt fortfarande och tittade, dels på mig och dels på tv:n.

"Jag tar en promenad. Kommer tillbaka om en liten stund." sa jag och försökte låta normal på rösten.
Sedan gick jag iväg och drog igen grinden efter mig.
 
Jag gick längst bilvägen. Killarna skulle inte komma hem än på minst två timmar och jag hinner lätt bort här ifrån innan.
Jag gick och gick. Efter en tjugo minuter såg jag staden och jag snabbade på mina steg lite.
Jag vägrade låta tårarna rinna och drog ännu ett djupt andetag för att hindra dem.
 
Jag såg nu strandpromenaden och började springa.
Men så saktade jag ner igen, jag ville inte bli super törstig av att springa och ta slut på mitt vatten.
När jag kom fram dit blickade jag ut över vattnet. Det var lika vackert som vanligt.
 
Klockan var nu nästan halv fem och det var inte så jätte mycket folk kvar på stranden. Jag gick ner för trappan, ner i sanden.
Jag drog av mig mina skor och höll dem i handen när jag gick bort mot en tom del av stranden.
Jag orkade inte ta fram handduken utan satte mig direkt i sanden.
Skorna och väskan satte jag ner bredvid mig och sedan drog jag upp benen till bröstet och la armarna runt dem.
 
Jag blickade ut över vattnet och log svagt för mig själv. Här fanns inga känslor. Ingen obesvarad kärlek. Ingen sorg. Inget.
Bara tid, vatten och sanden.
 
Liams perspektiv.

Niall såg nervös ut, men jag kunde förstå honom.
Vi var strax hemma och han skulle bli tvungen att möta Julia. Antingen kände hon det samma för honom eller så gjorde hon inte det. Det visste vi inte.
 
Harry där imot satt med sin mobil och flinade över ett sms. Lou lutade sig över hans axel och läste.
"IT'S ELSA!" skrek han och ryckte åt sig Harry mobil och läste.
Harry försökte ta tillbaka den men lyckades lite halft.
Zayn, som sovit, vaknade med ett ryck och tittade irriterat på Louis.
 
"We are almoste home." sa jag till Zayn och han ryckte på axlarna.
 
 
Fem minuter senare svängde vi upp på uppfarten och hoppade ur bilen. Jag stäckte på mig och tittade på när Elsa kom och kramade om Harry.
Han gav henne en snabb kyss och jag vände bort blicken av ren artighet.
Jag vände istället blicken mot Niall som såg orolig ut.
 
"Elsa, where is Julia?" undrade jag för att hjälpa Niall lite. Han gav mig ett tacksamt léende.
Men Elsa reagerade inte riktigt som jag trodde att hon skulle.
"She have been gone for two hours because of you. I have calld her but she left her phone here." sa hon och spände blicken i Niall.
"What?" sa vi andra i kör.
"She is in love whit you! And you said you had your eyes on an other girl!" sa hon upprört. "I have no idea where she did go."
Niall såg chockad ut. "But he did mean Julia!" sa jag, jag tvivlade på att Niall kunde säga något just nu.
Nu var det Elsas tur att se chockad ut.
 
"I think I know where she did go." sa Niall och vände sig snabbt om och började springa.
Jag hann inte mer än blinka innan Niall försvinnit utom synhåll.
 
Nialls perspektiv.

'Hon är kär i dig' var de ända orden som jag kunde tänka på.
Jag rusade ut på vägen och ner mot staden. Julia hade sagt att hon älskade stranden och strandpromenaden. Jag hoppades innerligt att hon var där.
 
Tjugo minuter senare såg jag henne.
Jag hade gått ner till strandpromenaden och stod nu i sanden och tittade bort mot en blond flicka som ensam satt lite längre bort.
"Julia." ropade jag.
Hon reagerade. Hon vände blicken mot mig för att möta min blick bara för en hundradels sekund.
Sedan vände hon blicken mot havet igen.
 
Jag gick bort till henne och satte mig ner bredvid henne. Hon gjorde inget, hon bara satt och tittade ut över havet. Jag studerade hennes ansikte i profil.
Helt plötsligt suckade hon och vände blicken mot mig. Jag såg direkt att hon gråtit och förstod att det var mitt fel.
"I hope you get happy with that girl you like." Hon försökte le men det blev mer en grimas. "I hope I can meet her one day."
"You alredy have meet her." Hon såg förvånad och fundersam ut. "Julia, it's you."
Hon skakade på huvudet medans hon reste sig upp.
"It can't be me." Jag reste mig snabbt upp, jag också, och grep tag i hennes arm precis när hon skulle gå.
Hon vände sig mot mig, lyfte handen och drog undan en hårslinga som trillat ner i ansiktet.
Jag höll fortfarande i den andra.
"I'm in love with you." sa jag och försökte möta hennes blick. Hon tittade ner i sanden.
"Is that true?" viskade hon. "Or do you say that because you feel sorry for me? Because I was bullied?"
När hon sa det sista höjde hon rösten och mötte min blick. Tårar rann ner för hennes kinder.
 
Men istället för att svara la jag mina läppar mot hennes.
Det kändes som det mest perfekta ögonblicket någonsin när hon besvarade kyssen.
 

Ohlala ;)
Niall och Julias första kyss.
 
Ganska långt och händelserikt vaaa? Hoppas ni gillar det!
KOMMENTERA :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0