Heartbreaker - kapitel 16

Tidigare i heartbreaker:

Hon vände sig mot mig, lyfte handen och drog undan en hårslinga som trillat ner i ansiktet.
Jag höll fortfarande i den andra.
"I'm in love with you." sa jag och försökte möta hennes blick. Hon tittade ner i sanden.
"Is that true?" viskade hon. "Or do you say that because you feel sorry for me? Because I was bullied?"
När hon sa det sista höjde hon rösten och mötte min blick. Tårar rann ner för hennes kinder.
 
Men istället för att svara la jag mina läppar mot hennes.
Det kändes som det mest perfekta ögonblicket någonsin när hon besvarade kyssen.
 


 
 
Elsas perspektiv.

Jag och killarna kunde inte göra annat än att se på när en blond och självsäker Niall sprang iväg och lämnade oss på uppfarten.
Jag var förvirrad.
 
Vi bestämde oss för att gå in till killarna. Liam gick först och låste upp den stora trädörren.
I vanliga fall skulle en Niall rusa förbi mig och ut i köket för att hämta något äta men inte idag.
Vi satte oss på baksidan i solen och Harry drog ner mig i knät.
Jag kysste honom på kiden och han log stort.
 
Ingen hade något att säga, det blev en ganska jobbig tystnad. Jag lutade mig tillbaka mot Harrys bröskkorg och blundade. Jag hade ingen aning om vad som skulle hända nu.
 
Ungefär en timme senare, en timme med småprat om lite allt möjligt hörde vi steg i gruset.
 
Julia och Niall gick igenom husets nedervåning och kom ut till oss på baksidan.
De höll i handen och Julia fick en rosa tom om kinderna när hon märkte att alla tittade på deras händer som höll om varandra.
"Julle, vi, prata, sen" sa jag till julia och hon bara nickade till svar.
 
Harrys perspektiv
 
Jag kysste Elsa lätt på läpparna innan vi sa godnatt och Julia och Elsa gick över gräs mattan och in i deras hus.
Att kyssa Elsa fick mig att le, le stort, riktigt stort och hon gjorde så att det pirrade i magen.
 
"So Niall..." började Louis och Niall rodnade. Men ett stort léende lyste upp hela hans ansikte, jag hade inte sätt honom så glad på månader.
 
Niall satt och pratade om hans och Julias "Moment" hela kvällen, han kunde verkligen inte sluta prata om det. Men jag antar att att jag var lika dan när jag kysst Elsa.
 
 
 
Jag gick fram till dörren och tryckte ner handtaget, som vanligt var det öppet.
 
Jag gick in och upp för trappan och knackade på den första dörren som jag visste var Elsas och Julias rum.
"Ja vad är det mamma?" hörde jag någon säga där innefrån.
"It's Harry" sade jag och det blev helt tyst i några sekunder.
"No cause'... we need to... do one thing" hörde jag Elsa säga.
"Ser mitt hår bra ut? Ser mina kläder typ helt muppade ut? Borde jag sätta på mig något annat?" mummel hördes från rummt och mummlet var på svenska antog jag så det var lite svårt att förstå.
 
Efter bara någon minut öppnades dörrn och där stod Elsa och Julia och tittade på mig.
"Hi, I just wonder if you wants to go to the beach or do somehing?" sade jag och kände mig lite blyg, jag tittade upp från marken och mötte Elsas varma blick.
"Ofcourse we want to" sade hon glatt innan hon drog med mig och Julia ner för trappen och ut i morgon solens varma strålar.
"Were are your parents?"
"They are at the supermarket to buy some food I think" sa Julia.
"Okay i'll go and pick up our bikinis" sa Julia och gick runt hörnet av den stora stenbyggnaden.
"Soo...Hi lovely, gorgeus and beautiful person who is a girl from sweden called Elsa" sade jag och lade mina händer om hennes höfter medans jag sa den långa meningen och hon lade sina armar runt min nacke och när jag pratat klart kysste jag henne och såklart besvarade hon den.
"Erhm" någon harklade sig bredvid mig och Elsa, Vi drog oss ifrån varandra av ren reflex och jag som trodde det var Julia men nej... Där hade jag RIKTIGT fel.
 
Liams perspektiv
 
"How long can it take to ask them if they want to go to the beach with us?" frågade Louis otåligt.
"Maybe they are kissing eachother and have forgot about us?!" sa Zayn och log ett litet leende.
"No they're NOT!" sa Niall.
"Haha Niall, Niall, Niall he ment that Elsa and Harry are kissing" sa jag, jag förstod ju att Niall också visste att Zayn menade Elsa och Hazza.
 

Vi får nästan aldrig kommentarer :(
Tycker ni novellen är dålig?
 
 


Kommentarer
Lovisa

Skit bra kapitel! :) meeeer! :) X

2012-08-21 @ 17:09:24
URL: http://directiondiiary.blogg.se
Julia

Bra novell, hittade den idag och kommer fortsätta att läsa!:)xx

Svar: vad kul att du gillar den :D och glöm inte att tälva om att få vara med i novellen :D
Pågående novell - Heartbreaker

2012-08-21 @ 19:25:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0