Heartbreaker - Kapitel 17

Tidigare i heartbreaker:

"How long can it take to ask them if they want to go to the beach with us?" frågade Louis otåligt.
"Maybe they are kissing eachother and have forgot about us?!" sa Zayn och log ett litet leende.
"No they're NOT!" sa Niall.
"Haha Niall, Niall, Niall he ment that Elsa and Harry are kissing" sa jag, jag förstod ju att Niall också visste att Zayn menade Elsa och Hazza.
 


   637663565_large
 
Liams perspektiv.

Även jag började bli lite trött på att vänta på Hazza.
Men jag gissade att tjejerna inte var klara och jag ville inte stressa dem. Otåligt gick jag fram och tillbaka på golvet för att fördriva tiden.
"Wi never send Harry again." sa Zayn med betoning på aldrig. Lou skrattade och höll med.
Niall reste på sig.
 
"I'll go and check why it take so long." sa han och gick ut genom dörren.
 
Julias perspektiv.
 
Jag gick runt hörnet bort mot poolen. På en solstol låg våra bikinis och jag gick dit. Elsas var fortfarande fuktig men min var i alla fall torr.
Jag tog dem i ena handen och tog våra handdukar i den andra.
Sedan gick jag tillbaka mot Harry och Elsa. När jag kom runt hörnet såg jag hur de stod och kysstes.
Jag höll inne ett skratt och backade tyst där ifrån.
När jag kom runt hörnet igen började jag skratta.
 
Jag gick in bakvägen och började packa ner vattenflaskor, bikinis, handdukar, mobilen och lite snacks.
Då knackade det löst på dörren. Jag vände mig om och där stod Niall. 'Han är perfekt' var det första som for igenom mitt huvud.
Han kom fram till mig och gav mig en lätt kyss. Vi båda rodnade och jag vände mig mot väskan igen.
 
"Come." sa jag och log retsamt mot Niall. Vi gick fram till fönstret och jag öppnade det tyst.
Vi kikade ner och vi såg hur Elsa och Harry fortfarande kysstes. Men nu va Elsas pappa påväg runt hörnet. Jag satte handen för munnen för att inte börja skratta.
Jag och Niall utbytte en blick och vi båda var riktigt nära att börja skratta nu.
 
Både Elsa och Harry rodnade djupt när Elsas pappa harklade sig.
"Sorry for ruin your moment." sa han och jag såg att han gick in i huset. Då kunde varken jag eller Niall hålla inne skrattet längre.
Vi båda bröt ut i gapskratt och Elsas och Harrys blickar landade på oss.
 
"Okay, should we go to the car now?" sa Niall när vi slutat skratta.
Jag fnissade och Elsa rodnade ännu mera.
 
Jag la väskan på axeln och tog Nialls hand. Vi log mot varandra. Sedan gick vi ner för trappan och ut genom dörren. Vi sticker till stranden ropade jag innan dörren slog igen bakom mig.
 
Nialls perspektiv.

Jag kände mig så lycklig när Julia och jag gick ut genom dörren hand i hand.
Inget kunde förstöra det nu.
 
Harry körde och den sträcka som tog en halvtimme att gå, tog bara 5 minuter med bilen.
Vi gick ner på stranden och jag höll Julias hand i min.
 
Vi gick omedvetet bort mot platsen där jag och Julia kysstes igår och när vi kom dit stannade jag och kysste henne lätt på läpparna. Hon rodnade lite, fnissade innan vi gick efter de andra.
Jag tittade på Julias profil. Hon var så vacker.
Hon var inte perfekt i andras ögon men i mina var hon det.
 
 
Vi satte oss ner på handdukarna och Julia mumlade något för sig själv.
"Här finns inga känslor. Ingen obesvarad kärlek. Ingen sorg. Inget. Bara tid, vatten och sanden."
Jag förstod inte ett ord och tittade nyfiket på henne, väntade på att hon skulle säga det på engelska men det gjorde hon inte. Istället log hon mot mig och gav mina läppar en kyss.
 

Inget händelserikt kapitel, men Elsa blev liiiite utskämd ;)
Pinsamt...
 
KOMMENTERA :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0