Heartbreaker - kapitel 19

Tidigare i Heartbreaker:
 
När vi kom in gick jag till badrummet för att se hur mitt hår var. Jag drog handen igenom luggen och gick ut i köket till de andra.
Niall och Liam stod och gjorde i ordning middagen medans de andra satt vid bordet. Jag satte min ner på en ledig stol och sträckte mig efter ett äpple i fruktskålen.
Jag tog ett bett och kände fruktsaften rinna i munnen.
 
'Snart är det min tur. Snart hittar jag henne.' tänkte jag för mig själv.
 


    
 
Julias perspektiv.

När Elsa försvan ner för att prata med sin mamma tog jag tillfället i ackt och gick in till min.
Hon låg på sängen och läste.
 
"Mmh... Hej mamma." började jag.
Hon vände sig mot mig och log.
"Hej." Jag satte mig ner och mamma satte sig upp.
"Mmh... Vad skulle du säga om jag gick ut med en kille som är fem år äldre än mig?" sa jag försiktigt.
Mamma såg direkt genom mitt försök att vara diskret.
"Vem av dem?" undrade hon.
"Niall, den blonda." mumlade jag.
"Okej..." började hon. "Jag hade hellre velat att du skulle välja en kille som är i din ålder."
"Men mamma, jag tycker verkligen om honom. You can't stop true love." svarade jag och log lite.
Hon suckade med gav med sig.
"Okej, du har rätt, men jag och pappa vill träffa honom innan ni går ut okej!? Och ta det försiktigt!"
"Mamma." sa jag och tittade anklagande på henne.
Hon tittade på mig och log. "Ta hit honom snart bara."
Jag vände mig om i dörröppningen. "Det ska jag." sa jag léende.
 

Elsa kom in i rummet och log stort mot mig.
"Mamma sa att jag fick dejta Harry!"
Det fick mig att börja skratta.
"Som om hon kunde hindra dig." fick jag fram. Elsa började också skratta. Vi båda viste att hon inte kunde hindra Elsa...
"Mamma vet om mig och Niall också." sa jag sedan.
Vi kramade varandra för att allt gått så bra. Tänk ändå, så många tjejer som drömmer om att få träffa dem och säga hej, och jag hänger med dem varje dag. Helt otroligt.
 
 
När jag låg i min säng den kvällen tänkte jag på mig och Niall. Jag visste inte riktigt om vi var ihop eller så, Niall hade sagt att han var kär i mig, jag var kär i honom, vi kysstes med var vi ihop?
 
Louis perspektiv.

När jag låg i sängen den kvällen tänkte jag på Eleanor. Jag saknade henne så det gjorde ont.
Jag tog upp mobilen och gick in på bilder. Bilden på mig och Eleanor när vi stod på våran balkong var den första som dök upp.
Jag log vid minnet och en ensam tår trillade ner för min kind. Att man kunde sakna någon så mycket.
Vi båda log in i kameran och vi såg lyckliga ut. Hon gör mig lycklig.
Jag to upp nästa bild, då stod vi i vardagsrummet. Eleanor var så vacker.
 
Jag somnade med Eleanor i tankarna och ett léende på läpparna.
 
Julias perspektiv.

När jag vaknade på morgonen lös solen in genom springorna i gardninen och jag gäspade.
Elsa låg inte kvar i sängen och jag slängde en blick på klockan. Halv 10.
Jag reste på mig och drog på mig mina mjukisshorts och gick ner en trappa. Killarna och Elsa satt runt utebordet och de vuxna syntes inte till.
Jag bredde en macka och tog ett glas jos innan jag gick ut till de andra.
 
"Good morning." sa jag och slog mig ner bredvid Niall. Han kysste min kind och jag log mot honom.
"Morning." svarade de andra i kör.
"Is that you breakfast?" undrade Niall och tittade menande på min ensamma macka. Jag nickade och tog en tugga.
Niall gav mig en blick som fick mig att nästan börja skratta. Jag satte handen för munnen.
 
"Var är the föräldrarna?" sa jag på svengelska. Elsa fnissade till och killarna tittade förvirrat på oss.
"At the affär." svarade hon och vi båda började skratta. Killarna såg ut som stora frågetecken och det såg riktigt kul ut.
"What?" sa Zayn och vi skrattade ännu mera. Jag och Elsa gjorde en 'give me five' och gick in med våran disk.
Vi gick upp och tog på oss lite kläder.
Jag tog på mig mina jeansshorts och ett linne bara men det tog lite längre tid för Elsa.
Jag suckade och gick ner för trappan.
 
Nialls perspektiv.

Så fort tjejerna försvunnit utom synhåll vände sig Zayn mot mig.
"Are you and Julia together now?" undrade han.
"Don't know." sa jag ganska tyst.
"YOU DON'T KNOW?" sa Lou förvånat.
Jag skakade på huvudet. "I think I'm going to ask her out. Maybe."
"MAYBE?" fortsatte Lou.
"I'm going to ask Elsa out today." sa Harry och chockade oss alla.
"HAVEN'T YOU GO OUT YET?" Lou hade svårt att vara tyst.
"Then I ask Julia after you guys. When did you thought?"
"Friday." svarade Harry.
Vi andra nickade.
 
Då kom Julia ut genom dörren. Jag viste inte om hon hört vad vi sa men på hennes ansikte såg det ut som hon hört det sista.
Det hade hon.
 
"Ask her out NOW!" sa hon och hoppade lite upp och ner. Hon verkade ivrig. Jag skrattade.
Harry nickade och försvann in genom dörren.
Julia kom fram till mig och satte sig i mitt knä. Med tanke på att hon var nästan lika lång som jag vägde hon inte mycket. Jag la armarna runt midjan på henne och hon lutade sig tillbaka.
Jag kysste hennes kind och hon log mot mig och kysste min panna.
Sedan lutade hon sig tillbaka i mitt knä. Jag log stort.
 

Ska vi säga 5 kommentarer på detta också?
Så KOMMENTERA :D<33
 


Kommentarer
Lollo

Bäst, desto fler kap desto bättre, jag älskar, fortsätt skriva så!!!<3<3

2012-08-26 @ 10:40:33
jen

hihi åååh! gör en bok som man kan sträckläsa..älskar denna bloggen! :)

Svar: Åh tack gud vad snällt :D
Pågående novell - Heartbreaker

2012-08-26 @ 13:08:20
Lollo

Superbäst, men tycker det är tråkigt när bara 2 kommenterar:(
Du är värd mera kommentarer!!!:)
Jag tycker att du ska fortsätta skriva som du gör och jag skulle bli super glad ifall det skulle komma en bok, den skulle båg vara poppis!!!;)
Kramizar Lollo<3

Svar: Naww tack :') Asså vet inte om jag ska ge mig med att få ett ex antal kommentarer för jag tycker att man borde få kommentarer automatiskt :P
Pågående novell - Heartbreaker

2012-08-28 @ 19:55:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0