Heartbreaker - Kapitel 20

"Ask her out NOW!" sa hon och hoppade lite upp och ner. Hon verkade ivrig. Jag skrattade.
Harry nickade och försvann in genom dörren.
Julia kom fram till mig och satte sig i mitt knä. Med tanke på att hon var nästan lika lång som jag vägde hon inte mycket. Jag la armarna runt midjan på henne och hon lutade sig tillbaka.
Jag kysste hennes kind och hon log mot mig och kysste min panna.
Sedan lutade hon sig tillbaka i mitt knä. Jag log stort.


 

Elsas perspektiv
 
Vilken tröja ska jag ha på mig? Kanske det där pösiga linnet? Eller det rosa lite transparanta mag T-shirten? 
Mitt under mina funderingar och jag hade precis greppat ett av mina vanliga linnen i turkos nyans knackar det på dörren. Jag satte snabbt på mig linnet och gick öppnade den gamla vita dörren.
 
"Hi" sa Harry lite blygt. Han brukade faktiskt inte vara blyg, varför var han då blyg nu?
"Mm... Are you up to something on friday evening?" frågade han sedan, jag tittade honom i ögonen och skakade på huvudet lite.
"Eh do you wants to do out and... Go on a date with me?" Det sista fick mig att bli helt överlycklig, frågade Harry precis ut mig? JA!
"Yes ofcourse!" sa jag och slängde mina armar runt hans nacke och kysste honom.
 
Jag och Harry gick sedan ner till de andra hand i hand. Jag log stort och Julia hoppade upp från Nialls knä och kramade om mig.
Sedan gick hon tillbaka till Nialls knä. Det förvånade mig att hon satt i hans knä, hon brukade inte änns vilja sitta i mitt. Hon sa att hon tyckte att hon var tung.
 
Harry drog ner mig i sitt knä också och de andra skrattade.
"I feel forever alone." sa Zayn och vi andra skrattade åt honom.
 Louis reste på sig och gick och satte sig i Zayns knä vilket fick både mig och Julia att börja skratta åter igen.
"My sweet boyfriend." sa Lou och pussade Zayn på kinden. Julia höll på att ramla ur Nialls knä, så mycket skrattade hon. 
 
Harrys perspektiv, fredag.
 
Jah gick knackade på den stora trädörren och där stod Elsa, vacker som vanligt och log mot mig.
"Hi" sa hon och klev ut.
"Hi you to" sa jag och log stort mot henne.
 
Vi gick upp till parkeringen och där stanade jag henne.
"Hey, you are really beautiful!" sa jag och kysste henne försiktigt på läpparna
Jag visste att hon hade svårt at ta emot komplimanger, det hade hon sagt själv men om hon vill vara med mig får hon ta mig som jag är. Och jag ÄLSKAR att ge vackra, underbara och söta tjejer komplimanger och speciellt den tjejen jag gillar mest av alla tjejer!
Hon rodnade lite och mumlade ett tack.
 
Jag tog hennes hand och gick bort till bilen.
Jag öppnade hennes dörr och hon rodnade ännu än gång, så gulligt.
Själv gick jag runt bilen och satte mig bakom ratten. Jag hade lovat Elsa att vi inte skulle åka till ett ställe som var för dyrt så jag hade bestämmt att vi skulle gå till en riktigt bra pizzeria.
Elsa viste inget om det men jag viste att hon gillade pizza, jag hade frågat Julia.
 
När vi kom fram parkerade jag vid strandpromenaden. Vi gick hand i hand bort mot pizzerian där jag bokat ett bord till oss.
"Reservation for Harry Styles." sa jag till killen som stod i ingången.
"This way." sa han och ledde oss mot ett bort för två. Elsa såg väldigt glad ut när vi satte oss ner.
Kyparen kom med menyer men jag tittade mer på Elsa än på rätterna.
När kyparen kom tillbaka för att ta våran beställning hade jag inte hunnit läsa igenom alla rätterna så när Elsa sagt det hon ville ha sa jag bara att jag tog det samma.
 
"Oh god, I'm so full." sa Elsa och lade handen för magen.
"Oh and I thought we'd take a swim." sade jag och gjorde en fejkad ledsen min.
"But I don't have any swim chlothes." sa Elsa. "And I'm not going to swim naked!" fortsatte hon bestämmt.
"I got one of your bikinis in my car from yesterday, you forgot it there."  sa jag och Elsa hoppade upp från stolen.
"Okay, lets go and swim then." sa Elsa och sköt in sin stol.
"Grazie." sade vi båda till kyparen.
 
"No let me down!" skrek Elsa tyst så att ingen skulle misstolka något.
"Nope." jag gick längre och längre ut i vattnet och hade vatten upp lite över midjan så att Elsa var blöt om benen.
 
"Do you know a thing?" frågade jag Elsa när vi lagt oss på filten jag hade tagit med mig.
"No?" sa hon nyfyket. Vi låg och tittade vara ndra i ögonen.
"I love you." sa jag och letade efter ett tecken på om hon gillade det eller inte.
"I love you too Harry!" sa hon och lade sig närnare mig och kysste mig länge.
Jag älskade verkligen Elsa, jag brydde mig inte ett dugg om att hon var fyra år yngre. Ålder är faktiskt bara en siffra!
 
Elsas perspektiv (Igen) Fredag.

Nu stod jag och tittade mig en sista gång i spegeln, håret låg naturligt lite vågigt och sminkningen var naturlig lite brons färgade ögonskuggor i olika nyanser och mascara på mina ganska långa ögonfransar.
 
"Hi!" sa jag till Harry när jag öppnat ytterdörren, nu kände jag mig på något sätt riktigt nervös.
Jag ropade till mamma att jag gick och sen gick jag och Harry upp till parkeringen som för den delen låg precis bredvid huset men en häck som skillde parkeringen och vår tomt från varandra.
"Hey, you are really beautiful"sa Harry och kysste mig på läpparna. Jag kände att jag rodnade och tittade automatiskt ner mot marken.
"Thanks." mummlade jag fram.
 
 
På stranden.

"No let me down!" skrek jag så tyst jag kunde men endå såpas högt så att Harry kunde höra mig.
"Nope." vad det ända han sainnan jag kände hur vattnet omringade mina fötter... ben... midja.
 
Efter vi badat en lång stund gick vi upp och la oss på våra handdukar.
Det pirrade i magen och det kändes som tusen fjärilar flög runt där inne.
Harry la sig ner på sin handduk och jag gjorde det samma. Jag blundade med ansiktet mot solen och njöt av hur underbart livet kan vara.
"Do you know a thing?" sa Harry plötsligt och jag vände blicken mot honom.
"No?" sa jag nyfiket.
"I love you." Hela jag svämade över och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
"I love you too Harry." sa jag och lutade mig fram för att kyssa honom.
 
Kvällen kändes magisk.
Den känslan som jag fick när jag tittade på Harry hade jag aldrig kännt tidigare.
 
Detta var våran allra första dejt. Och den var magisk. Det kunde inte blivit bättre.
Kapitel 20 damer (och herrar om det nu är några herrar som läser....).
Harrys och Elsas första dejt. Romantisk :3
 
Jag vill bara säga att kapitel 21 kommer INTE komma utför ens vi fått 5 kommentarer! :D
 
GLÖM NU INTE ATT KOMMENTERA! 5 till nästa! :D
 
 


Kommentarer
Lollo

Bäst som vanligt!!!
Jag vill bara ha mer!!<3

2012-08-29 @ 18:41:23
jen

så så så bra!! kollar bloggen varje dag typ :P

2012-08-29 @ 22:02:23
Klara

Haha! Gulligt, moore...!!!

2012-08-30 @ 19:34:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0