Kapitel 1:Love

Ja,jag började skriva lite och det här är kapitel 1.Hoppas Ni gillar den och komentera!!!

Shanelle^                                      Nellie^
Jag vaknade av att mobilen ringde,det var Nellie.

-hejj ,sa jag med iii:g röst

-Tänk att vi åker till london idag!,sa Nellie lika glatt.

-Jag ska bara klä på mig ,sa jag,sen tar pappa och skjutsar mig till Arlanda,vi hämtar såklart upp dig på vägen.

-okej jag är klar,sa nellie innan vi hade lagt på.

jag satte på mig ett tajt turkost linne och ett par jeans shorts.
Jag gick ner till köket och gjorde mig en macka att ta med,pappa kom också ner till köket.

-är du klar att sticka?frågade han mig.

-mm,sa jag lite närvöst.

Vi åkte till Nellies hus ,Nellie stod redan ute på trottoaren så hon hoppade fort in i bilen och vi åkte till Arlanda.Vi sa hejdå till min pappa och tackade honom för skjutsen ,vi chekade in våra väskor och började gå mot gaten.
Vi gick på flygplanet och det bar av till London.
jag och Nellie satt och pratade hela resan.

När vi var framme i london tittade vi oss om kring.

-Vart ska vi !?,frågade Nellie mig.

.jag tror det är ditåt, sa jag och pekade mot ett rullband där det låg massvis med väskor på.
När det bara var några väskor kvar så insåg vi att vi gått till fel rullband.
Vi började springa mellan folk, och efter ett långt samtal med en vakt fick vi tag på våra väskor och kunde åka ifrån flygplatsen.
Vi satte oss i en taxi och åkte till vårat hotell där vi skulle bo i två veckor.
Vi slängde väskorna på golvet och gick igenom vårat rum ,det var ENORMT!Med utsikt över London eye.
Efter bara 30 minuter öppnades dörren till hotell rummet , jag och Nellie hoppade till av förvåning.
Framför dörren stod det 5 killar.
Jag tittade på dom och sa.

-vad gör ni i vårat rum !!!.på svenska

Shanelle kom på sig och och sa det på engelska.

-vad gör ni i vårat rum?,sa shanelle förvånat.

-rättare sagt var gör ni på vårat rum?,sa en blond kille.

-Mår hon bra ?,sa en kille som såg lite gran ut som Justin Bieber och pekade på Nellie.

Nellie såg ut att spricka,hon höll andan, då sa hon

-NI...ÄR...ONE DIRECTION,och försökte hålla sig lung.

-ja,sa en söt kille med lockigt hår.

Nellie var ett stort fan av One diection och jag viste vilka de var men viste inte vad de hette.

-men vi måste gå ner till receptionen och fixa ett nytt rum till er ,sa en kille med mörkt hår.
Vi allihop gick ner till receptionen ,och efter en stunds klagande så fick jag och Nellie ett nytt rum.

-vill ni hänga med upp till vårat rum!?,frågade Louis.

Jag lärde mig deras namn ganska fort.

-självklart!,sa jag och Nellie och vi gick upp till deras rum.

-okej vad ska vi göra då?,undrade Harry 

-vi kan väll gå runt i London!,sa Nellie

De tyckte alla var en bra idé.


Kommentarer
Chong ☆ ¸. • * ¨ * • ☆

Fin blogg men du borde se till att skriva mer med stor bokstav i början av meningar och så ^^ Det blir enklare för läsarna att läsa då, hihi puss!

2012-02-19 @ 14:29:53
URL: http://chongs.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0