Heartbreaker - Kapitel 1

Tidigare i heartbreaker:
 
Vi hämtade ut våra väskor och sedan gick vi och hämtade våra hyrbilar.
 
När jag satt mig tillrätta i bilen slöt jag mina ögon. Bilen var precis lagom varm och jag kände mig trygg när bilen körde fram över vägarna. Det tog inte lång tid innan jag somnade.

Julia och Elsa
   

klicka på bilderna för att de ska bli större :D
 
Julias perspektiv.

Resan hade inte varit kort, det hade tagit hela dagen, men det var värt det.
Huset var OTROLIGT! Tre våningar, Elsa och jag delade rum med EGET BADRUM! Det var man inte van vid.
Sedan hade vi POOL! Jag och Elsa sprang runt från rum till rum och kollade in allt. När vi möttes nere vid poolen skrek vi båda till. Vi bestämde oss för att gå ner till poolen och ta ett dopp innan maten.
 
När vi kommit upp på vårt rum och bytt om såg jag genom fönstret hur en stor vit BMW med tonade rutor stannade utanför huset bredvid. Jag kunde inte tro mina ögon. Det var Zayn som steg ut. Sedan Liam. Och Harry. Och Louis. Och Niall. Jag trodde att jag skulle svimma. Men inte riktigt av lycka.
 
Elsa drog ner mig till poolen och jag ville helst inte berätta för henne om vad som hänt så jag spelade med och hoppade i poolen.
Det tog inte lång tid innan jag glömde bort det som hänt och bara tjoade i poolen och njöt av det härliga vädret.
Men det varade inte länge.
 
Helt plötsigt stelnade Elsa till och stirrade på en punkt bakom mig. Jag vände mig om. Och japp. Där stod dem.
Jag suckade. 
 
"Hey, you are the plane-girls" sa Harry glatt.
"Oh, so you remember still?" sa jag drygt.
Elsa tittade frågande på oss. 
"Goodmorning sleepyhead" sa Harry och log ett flirtigt leende mot Elsa. Det fick mig att må illa.
"What?! I don't understand?" sa Elsa bekymrat.
"We sat in the row ahead of you on the plane and talked little with your friend." förklarade Liam.
"Varför väckte du mig inte?" sa Elsa surt till mig.
"Därför du hade freakat ut och skämt ut dig själv totalt framför dina idoler!" sa jag.
Hon nickade och verkade tänka 'ioförsig' och jag förstod att hon inte var sur på mig.
Killarna såg ut som frågetecken.
 
Jag gick upp ur poolen och lindade en handuk runt kroppen.
"I go now, have fun" sa jag ironiskt och gick där ifrån.
 
Väl inne drog jag av mig min blöta bikini och satte på mig en torr bikini och mina mjukisshorts från Hollister med ett linne.
Sedan satte jag mig i fönstret och tittade ner på hur Elsa och killarna lekte och busade i poolen.
Jag kände ett sting av avundsjuka men när jag tänkte det som faktiskt hänt mig på grund av det här bandet försvan det. Ilskan tog dess plats. Då kände jag att någon tittade på mig och jag tittade ner mot poolen igen.
Niall hade stannat upp och tittade upp mot mig. Jag hoppade ner från fönstret och smälde igen det.
 
Sedan la jag mig ner på min säng och blundade. Jag andades häftigt och jag fick en flashback av vad som hänt det senaste året. All dess smärta.
 
Nialls perspektiv.

När vi satte oss i bilen kunde jag inte tänka på något annat än den spydiga tjejen på planet. Hon var söt. 
Jag förstod inte varför hon varit så dryg mot oss, vi kände inte henne.
Men jag kunde inte låta bli att fnissa åt Harrys misslyckade försök att flirta med henne.
 
"Niall? Earth to Niall!" ropade Louis från framsätet.
Jag vaknade upp ur min dagdröm och tittade förvirrat mot Louis. De andra skrattade åt mig.
"Who where you thinking about? Demi Lovato?" frågade Harry retsamt.
"NO" skrek jag. De andra skrattade.
"But if you didn't thought of Demi, there must be another girl" sa Louis som såg ut att tro att han var smart och kommit på världens upptäckt.
Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom.
"Boys, where here." sa Paul och räddade mig i sista sekunden.
Vi hoppade ur bilen för att kunna kolla in vårat nya hus.
 
Vi hade fått ledigt i nästan 2 månader innan vi skulle flya tillbaka till Sverige och fortsätta med vårt album. Men för att få det hade vi varit tvugna att ha en konsert och en TV intervju.
Men det skulle bli chill.
 
Huset var riktigt sjysst och här skulle jag och killarna bo med Paul i nästan 2 månader.
Jag och Liam fick ett av rummen att dela på och jag var nöjd. Det var två stora sängar, en spegel och två garderober.
 
Jag gick till köket för att kolla om det fanns någonting att äta när jag hörde tjejers skratt och skrik.
"Lads" ropade jag och började gå mot dörren till baksidan. Killarna kom en efter en fram från olika ställen i huset och följde efter mig.
När vi kom ut såg vi två tjejer som lekte i en pool. Vi hade ingen pool, det skulle bli varmt utan förstod jag. Det var närmare 35 grader trots att klockan var rund 7 på kvällen, Italiensk och Svens tid. Hemma var hon då runt 6.
Vi gick närmare och då fick en av tjejerna syn på oss. Jag kände igen henne från någonstans men jag kunde inte minnas var.
Sedan vände den andra tjejen på sig och då mindes jag. Det var tjejerna på planet.
 
"Hey, you are the plane-girls" sa Harry glatt.
"Oh, so you remember still?" sa den söta, lite dryga tjejen.
Den andra tjejen tittade förvirrat på oss.
"Goodmorning sleepyhead" sa Harry och log ett flirtigt leende mot förvirrade tjejen.
"What?! I don't understand?" sa hon bekymrat.
"We sat in the row ahead of you on the plane and talked little with your friend." förklarade Liam.
Tjejen som sovit sa något på vad jag antog var Svenska till den sötdryga och såg lite sur ut. Jag fick en impuls av att vilja försvara henne även om jag inte visste vad de pratade om, men jag hindrade den.
Efter ett kort meningsutbyte som vi inte förstod verkade de vara sams igen. Men den sötdryga tjejen verkade fortfarande inte gilla oss.
 
Hon gick upp ur poolen och tog en handuk runt kroppen.
"I go now, have fun" sa hon ironiskt och gick där ifrån.
 
Jag kände hur något litet dog inom mig. Jag hade velat prata med henne, få henne att förklara varför hon var så sur.
 
Jag skakade av mig känslan och vände mig mot den andra tjejen som stod kvar i poolen.
"Sorry for that" sa hon och log ett snett men bekymrat leende.
"She did never say your names... So, what's your name?" frågade Louis.
"Oh, I'm Elsa, and she is Julia."
"Why are she so mad at us?" undrade jag.
"Eeeh..." Hon verkade inte veta vad hon skulle svara. "She will tell you when she is ready! I promist her to not tell anyone" sa hon och såg lite osäker ut.
"We understand." sa Harry. "But, is it okey if we swim whit you?"
"Of course!" svarade Elsa och log mot oss.
 
5 minuter senare hoppade vi ner i poolen. Det var super verkligen. Kort där efter såg jag ett förnster öppnas men jag fortsatte kasta badbollen till Liam. Men sedan såg jag hur Julia satte sig i fönstret och tittade ner på poolen. Sedan tittade hon upp mot himlen och det såg ut som om hon tänkte på något hon inte ville tänka på. Men sedan ryckte hon till och tittade åter ner mot poolen och mötte min blick. Hon såg inte arg ut, mer sårbar. Jag hade inte sätt henne så, hade inte trott att hon var särsklit sårbar.
Jag var glad att hon inte föll för Harrys försök att flirta.
 
Hon hoppade ner från fönstret och drog igen det med en smäll. Jag ryckte till och alla killarna plus Elsa tittade upp mot fönstret.
 
Då kom en av tjejernas pappa ner och bjöd in mig och de andra killarna på BBQ kvällen efter. Jag gissade att det var Elsas pappa då hon såg generad ut och blängde lite på honom.
 
 
På kvällen när jag låg i min säng kunde jag inte låta bli att tänka på Julias ansiktsuttryck när hon mötte min blick i poolen. Varför kände hon sig sårbar? Varför var hon så sur?
Det var kapitel ett mina kära vänner!
Hoppas ni gillar det och nästa kapitel kommer vara ut Elsas perspektiv.
Men varför tror ni att Julia är så sur? Vad är det som har hänt henne?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0