Heartbreaker - Kapitel 2

Hon hoppade ner från fönstret och drog igen det med en smäll. Jag ryckte till och alla killarna plus Elsa tittade upp mot fönstret.
 
Då kom en av tjejernas pappa ner och bjöd in mig och de andra killarna på BBQ kvällen efter. Jag gissade att det var Elsas pappa då hon såg generad ut och blängde lite på honom.
 
 
På kvällen när jag låg i min säng kunde jag inte låta bli att tänka på Julias ansiktsuttryck när hon mötte min blick i poolen. Varför kände hon sig sårbar? Varför var hon så sur?

 
Elsas perspektiv
 
 "Why are she so mad at us?"
"Ehhh" gud vad skulle jag säga? "Ja det är bara så att ni har sabbat hennes liv totalt"? eller?
"She will tell you when she is ready! I promist her to not tell anyone" sa jag och log ett litet leende.Hallå de är fortfarande mina idoler och detta känd vääääldingt konstigt!
"We understand." sa Harry. "But, is it okey if we swim with you?"
"Of course!" svarade jag och killarna drog av sig sina T-shirtar. "O Herre!" Dom var så snygga att jag inte vet vad jag skulle säga.
 
Vi badade ett tag ända tills vi alla hoppade till, med en smäll stängdes mitt och Julias fönster."Varför?"
 
Då helt plötsligt kommer pappa ut i sina pösiga ganska korta marinblå badbyxor. Som han räknar som "coola brallor!"
"Do you guys want to eat some BBQ with us tomorrow?"
"Yeah sure" svarade killarna. Usch vad pinigt det här kommer bli!
 
"So nice to meet you boys, Elsa have posters of you all over her wall and she sings your songs all the time" sa pappa och blinkade med sitt högra öga mot mig. AHHHHHH Jag vill bara sjunka igenom marken och aldrig NÅGONSIN komma upp igen.
"Ah that would i like to see!" sa Harry och plinkade med sitt ena öga  och buffade mig i sidan.
"Ha...Ha No you wouldn't!" sa Jag till honom och jag blev bara rödare och rödare i mit lilla ansikte.
 
Tiden gick och tillsist bestämmde vi oss för att gå till killarnas hus och kolla på film.
"Men kom igen Julle varför kan du inte ge dom en chans?!" frågade jag Julia bedjande.
"Men... Okej DÅ" suckade hon.
 
Vi alla fatte oss i Killarnas  enorma soffa .
Liam satte på någon film jag inte riktigt uppfattande namnet på. Varför ska jag alltid vara så trött när jag verkligen inte bör vara trött. Och i nästa sekund lligger jag och sover.
Typiskt mig att somna! Jag somnar ÖVERALLT!
 
Harrys perspektiv
 
"Okay I think we need to go home" sa Julia spydigt men inte lika spydigt som på planet.
"Ehh Elsa is asleep" sa jag och pekade på en liten sovande fillur som låg med huvudet lutat mot min överarm.
"Ah not again! She falls asleep EVERYWERE" sa Julia med extra betoning på everywhere och knuffade Elsa lätt på  axeln och Elsa rycker till.
"Åh vart är jag?" sa Elsa och när hon märkte att hon låg på min arm så satte hon sig upp med ett litet ryck.
"What the heck?!" sa Louis och Elsa rodnade lite. Så gulligt!
"Eeh, I falled asleep, right" sa hon och rodnade ännu lite mer.
"Yes but it's time to go now!" sa Julia menande. Hon verkade inte trivas med mig och killarnas sällskap på samma sätt som Elsa, men som Elsas pappa förklarade hennes rum så antar jag att hon är ett fan.
 
När tjejerna hade gått så satte vi oss i soffan igen och satt och pratade.
"What are you thinking about the girls we've meet?" frågade jag killarna utan någon vidare andledning men mest för att det blivit tyst och för att fylla ut tystnaden.
"I think they are nice and sweet!" sa Liam.
"But your try to flirt with Juliet was maybe not the best flirt you've done!" sa Louis och började skratta.
"Nah, but I think I like Elsa! She is very sweet, and hade you noticed that she blushing all the time?" frågade jag.
"No, just when you give her those smiles that let girls become weak in the knees" sa Zayn som om det var det skälvslaraste i hela värlen.
"But remember, she seems to be quite young and i don't think she is over 15, so Harry, just take it easy with her!" sa Liam varnande.
Guud varför tror dom alltid att jag ska göra något olämpligt? Och Liam hade faktiskt rätt med hennes ålder men ålder är faktiskt bara en siffra. 
 

Ja jag vet! det blev inte så långt men
aja bättre än ingenting right?
KOMMENTERA! :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0