Heartbreaker - Kapitel 4

Det tog inte lång tid innan Julia kom tillbaka och hon tittade ner i marken som om hon var rädd för att möta våra blickar.
Hon satte sig ner i fotöljen och vände blicken mot fönstret. Jag gick bort till Tv:n och satte på filmen barnhemmet som vi hyrt på eftermiddagen.
Julia reagerade inte och vände inte bort blicken från fönstret.
Zayn släckte i taket och jag såg hur Elsa lutade sitt huvud mot Harrys överarm.
Sedan såg jag Niall. Han tittade på Julia. Det var något med den blicken. Jag kunde inte sätta fingret på det.
Sedan bestämmde jag mig för att låta det vara, jag kunde prata med Niall senare.
Jag vände blicken mot filmen konsentrerade mig på den istället. 

    
 
Elsas perspektiv
 
 
Åh jag är så misslyckad! tänkte jag medans jagfortsatte att försöka göra en framått handvolt och sedan avsluta med att gå ner i spagat som en avslutning.
"YES!" sa jag högt när jag äntligen lyckats och hör då hur någon applåderar. Niall. Niall?
"Wow you're really good at those gymnastics things you just did" sa han imponerat.
"Hehe thanks, I'm going on gymnastics!" sa jag. Ja det gjorde jag men jag hade på sista tiden tappat intresset men en sak som är bra med gymnastiken är att jag håller mig vig.
"You are really good! But by the way were are Juliet? I would like to talk with her, if she would let me" sa Niall lite  tveksamt.
"She's in our room I think!" sa jag och Niall gick för att leta upp henne. Och jag fortsatte med mina gymnaskiska övningar.
 
Louis perspektiv
 

"Oh my god Hazz, look!" sa jag och pekade ut mot föntret. På andra sidan staketet stod en fillur med händerna mot ett träd och med ena benet upp mot skyn och andra i gräset. Elsa!?
"Shit she is agile!" sa Harry.
Elsa ställde sig upp och gled ner i spagat, eller om det var split? Jag hade inte riktigt koll men, men. Sen satte hon sig i en solstol och där var det coola över.
"I have a idea!" sa jag och nickade samtidigt som jag log mot Harry som bara kollade fundersamt på mig.
"What sort of idea?" frågade han och såg ut som ett frågetecken.
"We can invite the girls to our place and play TRUTH OR DARE!" sa Jag och log, jag älskade att spela truth or dare. Det var faktiskt väldigt kul.
 
"So who will start?" frågade jag. Tjejerna ville gärna komma, eller Elsa ville gärna komma över men Julia var lite skeptisk men gav med sig efter en stunds övertalande.
"Can I start?" frågade Julia.
"Yeah sure" sa jag förvånat. Det var första gången hon frågade om någonting! WOW.
 
Elsas perspektiv
 

Vi satt nu Niall, Harry, Louis, jag och Julia i en cirkel på killarnas balkong golv och skulle precis börja spela Truth or Dare. Zayn och Liam var tråkiga och ville inte vara med, Liam skulle ringa Danielle och Zayn ville bara inte vara med. Jag satt och hade Harry på min vänstra sida och Julia på min högra.

"Can I start?" frågade Julia och tittade på mig och log ett litet onskefullt leende.
Eftersom att alltid när det handlar om lekar och spel ska jag alltid börja, det blir bara så och nu kommer flaskan stanna på mig! Så är det bara, världen vill mig alltid något ont!
Julia tog tag i flaskan och snuurrade den den snurrade runt... runt... runt innan den stannade... På mig!
"Truth or Dare?" frågade Julia mig men ett onskefullt leende på läpparna.
Jag tittade mig runt i den lila cirkeln vi bildat och såg hur alla tittade förväntans fullt på mig för att jag skulle svara.
"Dare" svarade jag inte så skälvsäkert som jag ville men aja nu blev det som det blev.
"Mehehe" slänk ut ur Julias strupe Oh NEJJJJJ!
"Haha You are going to kiss Harry on the mouth!" sa Julia och log ett ont leende mot mig.
"Duvetattjaggillarhonomochd..."sa jag snabbt och oroligt innan jag blev avbruten.
"Elsa?" frågade Harry.
"What?" sa Jag och vände på mig så att jag tittade på Harry innan han snabbt pressade sina läppar mot mina.
Det kändes som att jag svävade på rosa fluffiga moln.
Det var en fantastisk känsla som var obeskrivlig! Att kyssa en kille du bara skulle kunna drömma om att få överhuvudtaget röra!
Harry avslutar kyssen och jag känner hur jag rodnade något otroligt.
"Why did you do that?" frågade jag Harry som sitter och ler ett litet "Kneppo leende".
"Because you should never do it if i did'nt you just talked on swedish or something!" sa han menande. Han hade faktiskt rätt jag tror inte jag skulle kysst honom, inte att det var något fel på honom utan för att det skulle känts konstigt.
 
Vi fortsatte att spela truth or dare ett bra tag innan vi hörde hur Julias mamma ropade på oss.
"Julia... Elsa det är dags att gå hem nu!"
"Okej vi kommer" ropade vi tillbaka.
"Did you know that swedish sounds really weird? But it sounds very beautiful, like a song or something!" sa Harry och tittade på mig.
"But English sounds weird to! And did you know that i think your accent is very beautiful?" viskade jag i Harrys öra innan jag och Julia begav oss hemåt.
Hem och hem, vi gick över staketet och sen var vi hemma!
 
Liams perspektiv.

När Louis frågade mig om jag ville vara med på Truth or Dare tackade jag nej. Jag och Danielle hade bestämt att vi skulle Skypa ikväll och det ville jag definitivt inte missa.
 
Vi satt i timmar och pratade om allt och inget tills hon sa att hon var tvungen att sova, hon hade en dans träning tidigt i morgon bitti.
Jag tittade medans skärmen blev svart och jag kände hur mycket jag saknade henne. Det var jobbigt att vi inte kunde träffas så ofta.
 
Jag valde att gå ut till Harry, Louis och Niall som satt uppe på vår lilla balkong. Jag satte mig ner bredvid Niall som åt ur en godisskål som stod på golvet.
"How did it go" undrade jag och tittade på killarna.
"Harry kisst Elsa." flinade Lou.
"Take it easy with her." varnade jag igen. Harry himlade med ögonen som svar.
"Guess who said three not mean words to us this knight?" sa Lou med ett höjt ögonbryn.
Jasså. Julia hade inte varit på dåligt humör idag.
Jag valde att strunta i frågan och vände istället blicken mot Niall som inte riktigt verkade närvarande. Han satt och stirrade upp mot himlen och log för sig själv.
 
Så fort Harry och Louis hade gått in passade jag på att fråga.

"Niall, you seem to be very happy." sa jag och log mot honom.
"Guess I am." sa han och log tillbaka.
"Some specific reason?"
"Somehow I am drawn to Julia, as if we were two puzzle pieces that fit together. I do not know why." sa han och tittade på mig. "Do you think it's weird?"
"No, I think that you are starting to fall in love" sa jag och log åter igen. Tänk, äntligen hade en tjej fått Niall på fall. Det ända problemet var att det var Julia. Jag tror inte riktigt att hon har tankar på att bli kär i Niall.
"But Niall, if you want her, you have to work hard. She is strong. You can start with talking to her, be alone with her."
Då log Niall ett stort leende mot mig.
"Already started."
 

Kapitel 4 everybody! :D
Hoppas ni gillar novellen änsålänge häner det inte så mycket men det kommer...
 
KOMMENTERA! :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0