Heartbreaker - Kapitel 5

Tidigare i Heartbreaker:

"Niall, you seem to be very happy." sa jag och log mot honom.
"Guess I am." sa han och log tillbaka.
"Some specific reason?"
"Somehow I am drawn to Julia, as if we were two puzzle pieces that fit together. I do not know why." sa han och tittade på mig. "Do you think it's weird?"
"No, I think that you are starting to fall in love" sa jag och log åter igen. Tänk, äntligen hade en tjej fått Niall på fall. Det ända problemet var Julia. Jag tror inte riktigt att hon har tankar på att bli kär i Niall.
"But Niall, if you want her, you have to work hard. She is strong. You can start with talking to her, be alone with her."
Då log Niall ett stort leende mot mig.
"Already started."


 
 
 
Julias perspektiv.

Elsa hade gått för att göra lite gymnastikövningar i trädgården. Hon var övervig. Jag var stel som en pinne. Hon tränade gymnastik och jag tränade fotboll. Vi hade olika egenskaper hon och jag och ändå kom vi så bra överäns.
 
Jag låg på sängen och läste när det knackade löst på dörren, som om personen var osäker. Jag hade lust att fnittra men behöll det inom mig. Tänk att någon var rädd för att prata med mig!
 
"Come in" sa jag på engelska då jag gissade att ingen i detta huset skulle bry sig om att knacka. Dessutom var ingen som bodde här rädd för att prata med mig.
 
Dörren öppnades och Niall kikade in. Han verkade lite nervös. Jag log mot honom och det verkade chocka honom. Denna gången kunde jag inte låta bli att fnissa till.
 
"You thought I couldn't smile?" sa jag och fnissade.
Han rodnade och satt sig på kanten till min säng. Jag satt lutad mot väggen bakom huvudet och jag hoppade åt sidan för att lämna plats för honom att sätta sig där också.
Han verkade fortsätta chockas av mitt glada humör men satte sig bredvid mig. Vi satt så pass nära att hans arm snuddade vid min och det fick håren på underarmen att resa sig.
 
"Em, what did you want to talk about?" undrade jag. Jag var nyfiken på varför han kommit.
"Why are you so happy?" undrade han vaksamt.
"So you don't want me to be happy?" sa jag och låsades bli sur. Jag vände bort blicken för att inte avslöja mig själv.
"I didn't mean it that way!" sa han panikslaget och tog tag i min hand. Jag vände tillbaka blicken och skrattade. Han förstod då att jag bara spelat och knuffade leksamt till mig medans han log.
Vi skrattade båda två och jag började känna hur jag långsamt slappnade av. Jag kunde inte vara arg, det var vackert väder, jag var i Italien och den pirrade i magen när jag mötte Nialls blick.
Hans hand hade släppt mig men låg så pass nära att baksidan av hans hand snuddade vid min.
Det kunde inte bli mer perfekt just nu.
 
Nialls perspektiv.

Jag märkte hur Julia slappnade av och då gjorde jag det också. Jag kände en svag pirrande känsla i magen när jag tänkte på hur nära vi satt. Hennes arm satt mot min och baksidan av hennes hand snuddade vid min.
Jag kände mig glad, jag hade lyckats ta mig igenom hennes känslokalla mur.
 
När jag hörde Elsas steg i trappan bestämde jag mig för att det var dax att gå hem. Jag log mot Julia och gav henne en snabb kram. Jag vet inte vart jag fick det modet ifrån men det gjorde jag. Hon besvarade kramen och log mot mig. Jag log tillbaka.
Vi hade suttit och pratat om allt och inget i nästan 3 timmar och jag hade känt att jag varit nära att få veta hennes hemlighet, varför hon varit så sur. Men inte än och jag tänkte inte pressa henne. Hon berättade när hon var redo.
 
Så fort jag stigit innanför dörren till huset frågade Lou om jag ville vara med och leka Truth och Dare. Ingen frågade vart jag varit och jag valde att inte berätta.
Elsa och Julia kom över och det verkade som Julia klistrat på sitt hårda jag igen.
Elsa bokstavligen drog med henne men till sist kom de fram och Julia satte sig snyggt ner på marken bredvid mig. Elsa satte sig på hennes andra sida.
"Who wants to start?" undrade Lou och blickade ut över oss andra.
"Can I start?" kom det plötsligt från Julia.
Både Harry och Louis såg lite förvånade ut men Lou nickade.
När hon lutade sig framåt föll håret fram i ansiktet på henne och jag fick hejda en impuls att stryka håret bakom örat på henne.
Hon snurrade flaskan. Den stannade på Elsa.
 
"Truth or dare?" frågade Julia och log ett lömskt leende mot henne. Jag förstod att hon hade något i kikaren och studerade de båda tjejerna.
"Dare" sa hon lite osäkert. Julia log lömskt.
"Kiss Harry on the mouth." sa hon sedan och såg nöjd ut.
Elsa sa något helt obegripligt och men Harry avbröt henne.
"Elsa?" sa han och hon vände blicken från Julia till Harry.
"What...?" hann hon säga innan Harry la sina läppar mot hennes. När han släppte henne var hon rosig om kinderna men log. Jag lutade mig fram mot Julia och viskade till henne:
"Harry likes her."
Julia lutade sig mot mig och viskade tillbaka:
"Elsa likes him." Vi log mot varandra och Elsa lutade sig framåt för att snurra flaskan.
 

Inget att säga ;)
You like?
 
KOMMENTERA :D
 
 


Kommentarer
Elin

Gud så bra kapitel, och toppen uppdatering också!:)

Svar: Tack så mycket :)
Pågående novell - Heartbreaker

2012-08-01 @ 20:23:12
Elin

Yes, I'm like!:)

Svar: Kul att "you like it" ;P
Pågående novell - Heartbreaker

2012-08-01 @ 22:05:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0