Heartbreaker - Kapitel 6

 
Elsa sa något helt obegripligt och men Harry avbröt henne.
"Elsa?" sa han och hon vände blicken från Julia till Harry.
"What...?" hann hon säga innan Harry la sina läppar mot hennes. När han släppte henne var hon rosig om kinderna men log. Jag lutade mig fram mot Julia och viskade till henne:
"Harry likes her." 
Julia lutade sig mot mig och viskade tillbaka:
"Elsa likes him." Vi log mot varandra och Elsa lutade sig framåt för att snurra flaskan.
   
Harrys perspektiv 
 
Dagar, timmar, minuter, sekunder varför gick tiden så fort?
Vi hade nu känt Julia och Elsa i cirka 3 veckor. Var det bara jag eller var det faktiskt så att jag och Elsa började komma närmare varandra? Det kändes som att vi på senaste tiden hade börjat busa och irritera varandra lite sådär som är lite svårt att förklara. Jag gillade henne faktiskt, jag har aldrig varit såhär nervös över att vara i en tjejs omgivning förut. Hon fick mig att le och känna mig allmänt glad.
 
"Wow, that is cool!" sa jag när Elsa visade sina gymnastiska skills. Jag hade stått och bett henne att visa men hon sa bara nej, ända tills nu när hon gav med sig. Hon gick upp i hand stående och sen spretade hon på benen åt varsitt håll.
"I wish I had a talent" sa jag lite borta.
"Hello? You have a BIG talent! That I really wish I had, I allways wanted to be a singer and be on stage and stuff, that is a normal day for you!" sa Elsa och tittade mig i ögonen.
"Ah yeah, I sing!" sa jag och kom tillbaka ifrån mina tankar, Elsa började skratta, hon hade ett sådant där skratt som gör så att du vill skratta med, det var gulligt men hon hade själv sagt att hon avskydde sitt skratt, hur kan man tycka att hennes skratt är fult?
 
Någon timme senare satte vi oss alla 7 ner på våran lilla balkon och Niall plockade fram en gitarr.
 Nu satt vi alla på våran balkong och pratade och sjöng.
"Can I play a song?" frågade Julia plötsligt och Niall räckte henne gitarren.
Hon började spela och sjunga.
 
 
Hon var riktigt bra.
"You are really good!" sa Louis imponerat. Vi andra höll med.
"Can you sing something?" frågade Liam Elsa som direkt började skaka på huvudet.
"She is SO good!" sa Julia menande. Det fick mig att bli ännu mer nyfiken på hur hennes röst lät.
"Noo I can't sing!" sa Elsa blygt.
"But you are going in music focusing in school, so I think you can sing" sa Julia och log ett litet ont smile mot Elsa. Va? Om hon går hon i musikinriktning måste hon väl kunna sjunga.
"Okay I sing if you don't laught at me after!" suckade Elsa och tog emot gitarren och började spela på en sång jag mycket väl kände igen. Small bump av Ed Sheeran.
 
 
Oh herre i mina öron var detta en riktigt bra röst.
"I probably will apply for X-factor next year because i want to know if it's true that people saying that I'm a good singer" sa Elsa.
"You should really do and you to Juliet!" sa Zayn.
"Nah, I have a really bad stage fright..." sa Julia tveksamt.
 
 
"Okay, I'll start spinning the bottle!" sa Elsa glatt och satte snurr på flaskan som snurrarde och srurrade innan den stannade på Julia.
"Dare"
"You are going to... dance the chicken dance and sing the song to it!" sa Elsa som log lite onskefullt mot Julia.
Hon slog handen mot pannan innan hon stälde sig upp och dansade och drillade den lilla melodin till kycklingdansen. Vi andra satt och skrattade, Niall höll sig för magen och torkade bort en tår i ögonvrån. När Julia satt sig ner slog hon till honom på armen och de båda skrattade lite.
 
"Okay my turn!" sa Julia och snurrde flaskan hårt och den stannade på Louis.
"Truth"
"Uhm... What is your biggest fear?" frågade Julia Louis.
"Uh I think it is that Eleanor would break up with me or something like that" svarade Louis och log. Han log alltid när han tänkte på Eleanor.
"Naww, how sweet isn't that?!" frågade Elsa och log.
"My turn to spin the bottle" sa Louis stolt.
Den stannade på Elsa som inte såg vidare glad ut.
"Truth" sa Elsa snabbt.
 
Elsas perspektiv
 
"Truth" svarade jag snabbt. Oh, varför alltid jag?!
"Do you like Harry? Like like or just like as a friend?" frågade Louis mig och jag kände hur jag blev lite varm om mina kinder.
"She likes him ALOT!" sa Julia och jag kändes som om mina kinder kokade. Jag rodnade så sjukt mycket.
Jag gav Julia en ond blick. Jag förstod att det var hennes hämnd från kycklingdansen.
Jag snurrade flaskan som hamnade på Zayn, som fick rita en mustach med en bläckpenna på överläppen.
Zayn snurrade flaskan som hamnade på Niall.
"Truth"
"How many burgers have you eat today?" Niall slängde en snabb blick på Julia innan han svarade.
"I thake Dare instead" var hans svar och alla började skratta.
 
Vi forsatte spela en stund.
"Harry truth or dare?" frågade Julia Harry som nu skulle bli den utsatta.
"Truth"
"What do you think about her?" frågade Julia och nickade mot mig.
Han blev lite rosig om kinderna och jag tittade ner i mitt knä så att mina blonda lockar täckte mitt röda ansikte.
"Ehh, I have to go and get a glas of water" sade Harry och gick in.
Jag suckar tungt reste på mig och gick åt andra hållet.
Kunde det bli mer pinsamt? Han visste nu att jag gillade honom, men han gillade förstås inte mig. Vi hade blivit bra kompisar under dessa tre veckor, skulle det förstöras av att jag hade andra känslor för honom? Jag hoppades inte det men det såg inte ljust ut för mig just nu.
Jag satte mig med ryggen mot en tjock palm stam och suckade djupt. Kunde det bli värre?
 
Efter en liten stund känner jag hur någon sätter sig ner bredvid mig.
"Sorry about that before" sa Harry och en riktigt obekväm tystnad uppstod.
"Don't be, you can't controlling your feelings and if you don't like me in that way so is that okay" sa jag och reste mig upp. Jag ville bort från detta obekväma sammtal.
"No wait" sa Harry och tog ett fast grepp om min handled.
Han hade ställt sig upp och  tog mit ansikte imellan sina händer och tryckte sina läppar mot mina.
"I like you ALOT too" sa Han och log mot mg innan han kysste mig igen.
 
 
 Jepp kapitel & jag vet att det kanske går lite fort fram men Elsa och Harry är inte ihop än...
Vi hoppas att ni gillar novellen hittills!
See ya :D <3
 
KOMMMENTERA! :D <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0