Heartbreaker - kapitel 7

Tidigare i Heartbreaker:

Efter en liten stund känner jag hur någon sätter sig ner bredvid mig.
"Sorry about that before" sa Harry och en riktigt obekväm tystnad uppstod.
"Don't be, you can't controlling your feelings and if you don't like me in that way so is that okay" sa jag och reste mig upp. Jag ville bort från detta obekväma sammtal.
"No wait" sa Harry och tog ett fast grepp om min handled.
Han hade ställt sig upp och  tog mit ansikte imellan sina händer och tryckte sina läppar mot mina.
"I like you ALOT too" sa Han och log mot mg innan han kysste mig igen.
 

 
    
 

Julias perspektiv.
 
Tre veckor. Det hade redan gått tre veckor.
 
Jag och Niall hade umgåtts mycket själva, pratat, badat och bara varit. Jag kände mig bekväm i hans sällskap och jag kände att jag kände honom nu. De andra var jag fortfarande lite avvaktande mot, jag visste inte riktigt vad de skulle göra i nästa steg. Liam visste jag inte skulle säga något taskigt, Niall visste jag. De andra tre var jag fortfarande lite vaksam mot.
 
Jag hade inte berättat för Niall än, men jag hade bestämt mig för att göra det. Nån gång måste jag, och jag visste att de sulle förstå och stötta mig. Niall skulle i alla fall.
 
Klockan var 7 på morgonen när jag vaknade. Det var äckligt varmt i rummet och jag valde att gå upp. Resten av huset låg och sov så jag bestämde mig för att gå ut. Jag tog på mig mina mjukisshorts och lämnade tyst mitt och Elsas rum. Jag smög ner för trappan och ut genom ytterdörren.
 
Jag gick ner till poolen och la mig i en solstol. Det hade inte hunnit bli så jätte varm ute och jag njöt av den sköna morgonsolen. Jag hörde steg som kom mot mig och öppnade ena ögan. Det var Niall.
Jag öppnade båda ögonen och satte mig upp.
"Couldn't sleep?" undrade han.
"No, you?"
"No..." Vi log och förblev tysta en kort stund.
"Want to take a walk?" undrade han.
"Sure" jag log.
 
Jag gick in och hämtade mina skor som stod i hallen och tog på mig dem. Vi gick upp för den gemensamma uppfarten och upp mot vägen. Vi bodde några kilometer från den lilla staden och det var inte många som bodde där vi gjorde det. Vi gick mot staden och pratade. Inte så mycket men tillräckligt.
Jag tänkte på min lilla hemlighet, det som hänt mig. Skulle jag berätta nu? Jag suckade.
Niall verkade förstå att det var något och stannade.
Han tittade in i mina ögon innan han drog in mig i en kram.
"You don't have to tell if you don't want to" viskade han och jag kramade honom lite hårdare. Vi stod så en liten stund innan vi släppte varandra. Han tittade in i mina ögon igen och log. Jag smälte lite inombords av det där leendet. Det var som om han kunde se min skäl genom att titta in i mina ögon.
 
Vi gick i tystnad hemmåt. På uppfarten skildes vi åt efter en kram.
Jag svävade in i huset och drog av mig mina skor.
 
 
Efter lunchen hämtade jag en fotboll från min väska. Jag hade inte rört en boll på nästan 3 veckor och det var på tiden att jag började igen för att inte tappa bollsinnet till höstens matcher.
Jag gick ut till trädgården men där stod Elsa och visade upp sina gymnastiggrejer för Harry, som hade tjatat som en galning för att få se. Jag vände och ställde mig på uppfarten istället.
 
Jag började kicka och när jag nått upp till 53 knackade någon mig på axeln. Jag vände mig skrämt om och såg Niall. jag hade redan tappat bollen och blängde surt på honom. Han hade förstått att han inte skulle ta det seriöst och han kom fram till mig började kickla mig. Jag skrek av skratt och när han släppte mig låg jag på marken och höll mig för magen. Det hade runnit ner några skrattårar för mina kinder.
Jag reste mig upp.
"Now you little thing!"
Han började springa men jag hann snabbt ikapp honom och hoppade upp på hans rygg.
Han tog emot mig och började springa runt med mig på ryggen. Jag la armarna runt halsen på honom för att inte trilla av och skrattade.
 
På kvällen satt vi som vanligt på killarnas balkong. Ikväll satt vi och sjöng och spelade gitarr. Jag älskar att sjunga. Och spela gitarr. Men jag är osäker på om jag vill spela, jag har världens scen-skräck.
 
Men så bestämde jag mig.
"Can I play?" undrade jag och tittade på Niall. Han log mot mig och räckte mig gitarren. Jag hade inte spelat sedan vi kom hit och kände mig lite trög i början men det lättade upp sig lite när jag spelat några accord.
Jag svalde och började spela. Jag blundade en secund innan jag öppnade munnen och började sjunga.
 
Nialls perspektiv.

Jag och Julia hade haft det riktigt bra idag. Vi hade skojjat, busat och haft kul helt allmänt. Nu visste jag att hon litade på mig, hon hade vart nära att berätta sin hemlighet. Men jag såg hur svårt det var för henne.
 
Hon såg lite osäker ut när hon frågade om hon fick sjunga en låt, och jag räckte henne gitarren och gav henne ett uppmuntrande leende. Jag visste inte att hon sjöng.
Hon spelade några accord innan hon öppnade munnen och började sjunga.
 
Det känndes som om min haka föll ner till golvet. Hon hade en riktig talang.
Jag ansträngde mig för att se oberörd ut när jag förstod vilken låt hon sjöng.
'I love you'.  Jag undrade vem hon menade. Hon kanske hade en pojkvän hemma i Sverige, jag hade inte frågat henne. När jag tänkte på det kände jag ett litet sting av avundsjuka. Det kanske var därför hon varit så sur, hennes föräldrar hade tvingat henne att åka med även om hon inte ville, hon ville hellre vara med sin pojkvän. Hon hade berättat att hon hade en äldre bror som inte följt med hit.
 
När hon var klar berömde vi henne och hon rodnade lätt.
Efter lite övertalan sjöng Elsa också, hon sjöng small bump av Ed Sheeran. Hon var också riktigt duktig.

Tänk att dessa små tjejer kunde sjunga så bra, det trodde jag inte.
 
Julias perspektiv.

När jag sjungit klart berömde killarna mig. Jag rodnade lätt och sneglade mot Niall. Hans åsikt var viktigast.
Han verkade försjunken i tankar och jag kände mig lite besviken. Jag hoppas han förstod att det var honom jag menade. Samtidigt ville jag inte det, jag ville inte att våran vänskap skulle förstöras på grund av mina känslor.
Jag hade suttit i denna situation en gång tidigare, blivit vän med en kille som jag senare blev kär i. Jag kunde inte påstå att jag var kär i Niall, men jag gillade honom. Mer än som en vän.
Då, när jag blivit kär i min gamla vän, sa jag inget eftersom jag inte ville att vänskapen skulle förstöras. Och det gick över. Jag tänkte att det kanske var lika dant nu, det kanske gick över.
 
Elsa sjöng också, efter lite övertalning från min och killarnas sida och jag fick berätta lite om henne innan. Som att hon gick i musikklass till exempel.
 
 
Vi bestämde att vi skulle köra Truth or Dare igen och jag bestämde mig för att det var dax att jag hjälpte Elsa och Harry på traven med deras relation. Jag viskade min plan till Lou som satt på min vänstra sida. Han nickade och log mot mig.
 
Elsa började och den stannade på mig.
Jag bestämde mig för att vara modig för en gångs skull och sa:
"Dare"
"You ate going to.. dance the chicken dance and sing the song to it!" sa Elsa och log onskefullt mot mig.
Jag slog handen mot pannan innan jag reste mig upp och gjorde det. Jag kände hur rodnaden spred sig på kinderna när jag såg hur mycket de skrattade. Det rann tårar ur Nialls ögon, så mycket skrattade han. När jag satt mig ner igen slog jag till honom på armen som hämnd. Vi båda skrattade till.

"Okey, my turn!" sa jag och snurrade flaskan som stannade på Lou.
Han valde truth och jag funderade en kort stund.
"Uhm... What is your biggest fear?" frågade jag honom.
"Uh I think it is that Eleanor would break up with me or something like that" svarade Louis och log. Jag hade märkt att han alltid log när han tänkte på henne, vilken jag tyckte var supergulligt.
"Naaaw, how sweet isn't that?!" sa Elsa och log hon med.
"My turn to spin the bottle" sa Lou och såg nöjd ut.
Den stannde på Elsa och jag betracktade henne medans hon nervöst svarade truth.
 
"Do you like Harry? Like like or just like as a friend?" frågade han och blinkade snabbt till mig.
Elsa började rodna och jag svarade snabbt.
"She likes him ALOT!" Detta var min hämnd för kycklingdansen.
Hon snurrade flaskan och stackars Zayn var tvungen att rita en mustach med en bläckpenna på överläppen.
Zayn snurrade och den hamnade på Niall.
"Truth."
"How many burgers have you eat today?" undrade Zayn.
Niall kastade en snabb blick på mig.
"I take dare instead" sa han och vi andra började skratta.
 
Vi spelade en stund och snart var det min tur att snurra. Den stannade på Harry. Perfekt. Nu skulle jag sätta min plan i verket. Hehehe...
"Truth" Jag hade tur, jag trodde det skulle bli svårare än så här.
"What do you think about her?" undrade jag och nickade mot Elsa.
Elsas kinder blev röda och jag såg att även Harrys ändrade färg.
"Ehh, I have to go and get a glas of water" sa Harry och gick med snabba steg in i huset. Elsa suckade, reste på sig och gick iväg åt andra hållet. Jag kunde se att hon var besviken. Det gjorde mig sur.
Jag reste också på mig och lämnade fyra förvånade killar bakom mig när jag gick in i huset efter Harry.
Jag hittade honom i köket, han satt vid köksbordet och hade huvudet i händerna.
 
"Was that really necessary? You could have said you liked her AS A FRIEND if you don't like her in that way!" Jag förstod inte vitsen med att gå där ifrån.
"That's the problem. I do like her, I did just... I don't know... But I like her. I did get afraid." Han suckade tungt och jag kunde inte vara sur mer. 
"Harry, it's not to late yeet! Go out and talk to her! Tell her how you feel." sa jag mjukt till honom.
Han tittade upp på mig. "Do you think I can do that?"
"I know you can." Han reste sig upp och med ett snabbt tack rusade han ut genom dörren och iväg över gräset.
Jag gick tillbaka till de andra killarna som satt och diskuterade något.
När jag kom ut blev det tyst direkt och det gjorde mig misstänksam.
"What is it?" undrade jag lite irriterat.
"Nothing" sa de alla 4 i kör. Det gjorde mig mer misstänksam.
Jag satte mig ner och vände blicken mot Niall för att få en förklaring men han vägrade se på mig. Vad tusan är det som händer?
 


 
Haha, hade tänkt skriva ännu längre innan jag insåg att det redan var långt x)
Hoppas ni gillar det!

KOMMENTERA :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0