One thing-Kapitel 1

Emily Grevie Är en 17 åring glad tjej

Hon har blont långt rakt hår och blå ögon

Hon är 167 cm lång och är ganska smal.

____________________________________________

^^Emmy

Jag loggade in på skype som vanligt klockan 16:00.

Efter bara några minuter ringde det, det var var killarna, mina killar, One direction.

Dem ringde alltid klockan 16:00.

Jag svarade, jag blev alltid lika glad av att hör deras röster och se deras vackra leenden på deras läppar.

”Hello Em” sa dem allihop på samma gång.

”Hello you to!”sa jag med ett stort leende på läpparna.

”Eh Em we wonder…”var det ända Harry hann säga innan har blev avbruten av Liam.

”We wonder, But you wonder most!” sa Liam

”We wonder if … yeah… we have thinked long now and we decided to ask if you maybe” sa Harry

”What are you wondering?” sa Jag otåligt

”If you wants to to on our tour with us!”skrek killarna glatt.

”Yes ofcourse I will,god what fun!” sa jag lika glatt.

”But mum?” sa jag tänkande.

”Please ask her” sa killarna och gjorde puppy-eyes mot mig.

De visste gott och väl att jag var väldigt svag för den blicken.

”Okay, okay i ask her” sa jag och just då kom Mamma in i mitt rum.

”Oh, you talking to the boys again” sa mamma

”Hello boys”

”Hello mrs.Gravie” sa killarna sådär artigt som bara dom kunde.

”Now when we are gathered woud i like to say one thing” började mamma.

”I thought that Em could go with you on your tour”

”Mum have you overheard? We just sat and talked about that!” sa jag och fnittrade till.

”I think that you have become big enought to take care of yourself and you have the boys with you att the time, so what could happend?”

”MUCH things could happend!”sa Louis och han började små fnissa.

Varför måste Louis vara så äcklig? Jag kände honom för väl för att förstå att han tänkte på att jag skulle bli gravid eller något i den stilen!

”but it’s time to pack now,the tour starts at Tuesday and it is Saturday today” sa mamma.

”But we must go at monday” sa Liam.

”Va pratar du med Liam? Jag hörde hams röst!” Sa Hannah min lilla syster medans hon kom inspringande till mitt rum.

”Yes Hannah i talk to att of them!”sa jag.

”Hi Hannah” sa killarna likadant som de sade till mig.

”Hello” sa Hannah och blev lite generad.

”Did you know Hannah i’m going on the boys tour!” sa jag jätte glatt.

”WHAT?! Can I join?” frågade Hannah.

”Sorry Hannah next time maybe, you are little bit to small!” sa Zayn

”ÅÅÅÅ” sa Hannah besviket

”Okay but i talk to you tomorrow about how we should do at monday” sa jag till killarna innan vi lade på.

”Okay bye Em” sa killarna och sen lade vi på.

Jag gick ner för trappan och satte mig bedvid mamma i soffan.

”Jag har pratat med mr.Karp”sa mamma

”Va har du, vad sa han?”sa jag fort.

”Han sa att du fick för att du ligger redan före i planeringen och det är ju bara två veckor kvar till sommarlovet” jag slängde mig i mammas famn och kramade om henne länge.

”Yess jag fick!”sa jag innan jag kutade upp på mitt rum och började packa ner i princip allt som fanns i min garderob.

 

Nästa dag pratade jag med killarna och jag skulle vara på Heathrows airport lockan 7:00. Och att vi skulle möras vid ingången till flygplatsen.

 

Dagen efter var det dags att åka och säga hejdå till Mamma och Hannah.

Mina föräldrar är nämligen skilda och min mamma lämnade honom för att han var jämt full,så jag flyttade med min Mamma och Hannah till England. Men de var när jag var 4 år så jag kommer inte ihåg någon ting från sverige.

”Hejdå Mamma” sa jag när jag blev avsläppt utanför flygplatsen.

”Hejdå min älskling,ha det så bra och sköt om dig!”sa mamma med tårar i ögonen.

”Och följ alltid ditt hjärta!”sade hon innan hon släppte mig från den sista kramen av henne på länge.

 

Jag började gå mot entrén med fyra tunga väskor plus en enorm väska som handbagage.

”Hello boiis!” ropade jag och försöker att springa, men det blir mer att krampaktigt haltande istället.

Efter bara någon sekund står allihop och kramar om mig, jag släppte väskorna och vi kramades en lång stund.

”Hello BabyEm!”

Just det mitt smeknamn som louis kom på under XFactor för att jag alltid varit så kort och när jag sover så ligger jag alltid ihop rullad i foster ställning och då tycker Louis att jag ser ut som en bebis.

”hello!” sa jag glatt och kramade om var och en.

”Oh this is gonna be so fun” sa Harry lite exalterat

”Do you want me to helt you with one bag?” frågade Liam

”Yes please”

Och vips så hade jag ingen väska att bära på.

”So were are we going?” sa jag

”To Milkshake city!” sa Niall.

Åh bara tanken på milkshake gjorde nästan att jag började drägla.

”Oh my god it was really long time ago, and you are exactly the same length as 2 years ago” sa Zayn och de andra började skratta.

”That was NOT fun!” sa jag och spelade sur.

”Okay we have a little contest to Milkshake city first wins!” sa jag med ett flin. Allihop hade en väska att bära.

”Oh no, this bag is really heavy, i can not run” sa Louis trött.

”what did you put in the bags? Bricks or?” sa Niall    (Bricks=Tegelstenar bara så att alla förstår)

” yes of course so it is best that you can not do anything stupid” sa jag och gav honom en ond blick innan jag började skratta mitt riktigt flickiga skratt.

"And Em and I have trained to drink a milkshake really fast so now maybe I will win over you" sa Niall stolt.

”Never that you can beat me in milkshake drinking Niall” sa jag  bestämmt.

 

När vi druckit upp våra milkshakes var alla helt hjärnfrysta.

”i said that you can’t beat me in milkshake drinking” sa jag till Niall

”okay you won” sa Niall.

”More…” sa jag bara för att reatas.

”and you are the best!” sa Niall.

”the pane leaves in 10 minutes” sa Zayn stressat.

”Zayn said WHAT?!” Sa Louis

Vi började springa mot gaten.

Det var inte det lättaste att springa med en hel milkshake i magen, men om vi ville på turné så var vi tvungna att springa.

När vi var framme och jag såg planet tappade jag hakan.

”OMG it’s a private plane!” sa jag och började hoppa upp och ner på stället.

Jag satt mitt emot Harry och han tittade på mig och rodnade.

 

När vi var framme i sverige så gick Liam, Louis, Zayn och Niall ut or planet och jag stod ensam kvar med Harry.

”i’ve got feelings for you…” sa Han och tittade ner på sina händer.

 



Kommentarer
sabrina

Oh!! snälla fortsätt det är så spännande !! ;) xx

2012-05-24 @ 15:36:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0