Heartbreaker - kapitel 41

"Nee jag frågade henne för att varken hon eller jag hade någon att gå med så varför inte fråga henne då?" svarade Alex kort.
"Aja om du säger det så" sa Elsa och vi fortsatte att äta och vara allmänt kontiga. Som vanligt alltså!
 
Jag och Elsa gjorde sällskap hem efter vi varit hos Alex i några timmar.
"Du dendär sången jag sjöng förut, när jag sjunger den tänker jag på dig..." sa hon sådar blygt och gulligt som gjorde mig galen (Fast på ett bra sätt!). Jag gillade den här tjejen, där ljög jag faktiskt, jag tror jag älskar henne.

 
   
 
Julias perspektiv.
 
Jag var fortfarande frustrerad över Elsa och Austin grejen. Men Niall gjorde det mycket bättre. Han hade bjudit ut mig igen, denna fredag. De skulle hem på lördagen, vilket gjorde mig ledsen. Jag skulle sakna honom så extremt mycket, pojken jag älskade. Min första kärlek och för hoppningsvis sista också.
 
 
"Hej Elin!" sa jag och kramade om henne.
"Hej!" svarde hon och kramade mig tillbaka. "Du, känner du igen det här nummret?" fortsatte hon och visade ett nummer på skärmen. Jag tog upp min mobil och gick igenom kontaktlistan med min mobil i ena handen och Elins i den andra.
"Väntaa..." mumlade jag. Ett nummer...
"Ahh, jag vet vem..." sa jag och tittade på Elin.
"Vem är det? Det nummret skickade nämligen ett läskigt sms till mig igår... Det stod 'thinking of you'..." Jag stittade på henne.
"Vänta lite." sa jag och gick iväg en bit. Så ringde jag upp honom.
 
"Hi?" sa han i andra ändan.
"Hi Zayn." sa jag.
"Hmm... Hi Juliette."
"I know why you did ask for Elins number." sa jag retsamt. "You like her."
"Okey... I kind of do... But I don't know her yet and.. yeah..." försvarade sig Zayn.
"Ask her out before you go home. She will say yes!" uppmanade jag. Jag kunde höra honom sucka i andra änden.
"Promise me!" tjatade jag.
"Okey, I promise!" sa han.
"Iiih, thank you! Bye!" tjöt jag och studsade tillbaka till Elin som såg mer än misstänksam ut.
"Vem pratade du med? Vem skickade sms till mig?" frågade hon.
"VAD skulle du tycka om att gå ut med en underbar, snäll, snygg kille?" frågade jag och krokade arm med henne. Hon skrattade lite.
"JAG skulle säga ja." skrattade hon.
 
Elins perspektiv.

Julia uppträdde lite skumt och ja... Hon hade fortfarande inte sagt vem det var som hade smsat. Hon kände personen. Antagligen hade jag träffat honom och han skulle antagligen bjuda ut mig. Det var allt jag visste... Juste, han var snygg och snäll också. Enligt Julia.
"Julia, säg vem det är!" tjatade jag på henne. Hon skrattade bara åt mig, drog med mig mot musiksalen där vi hade nästa lektion.
"You will see." skrattade hon. Jag räckte ut tungan åt henne, ibland var hon jobbig.
 
"Hallå?" svarde jag. Skolan var just slut och jag stod vid mitt skåp och plockade ner böcker i väskan när mobilen ringde.
"Hmm.. Hi... this is Zayn... Zayn Malik you know?" Jag var nära på att tappa hakan.
"Hmm... Hi Zayn." Han lät nervös, varför?
"Do you want to do something? Like... now? Have you finishd school for today?" undrade han och jag fick anstränga mig för att inte skrika rakt ut.
"Sure!" svarade jag istället glatt.
"Louis and I can pick you up in you school. We'll be there in a few minuits." svarade han, lika glatt.
 
Fem minuter senare svängde en svart bil in på parkeringen och Zayn klev ut. Han kramade om mig och vi hoppade båda in i bilen.
"Hi Elin!" sa Louis och jag kunde inte låta bli att skratta åt hans utal av mitt namn. Inte så värst engelskt namn och det lät verkligen kul när han sa det.
"Okey, lovebirds, were should I drive you?" Jag rodnade men kunde inte låta bli att se att Zayn gjorde detsamma.
Zayn tittade frågande på mig. Jag ryckte på axlarna.
"The hotel?" sa han försiktigt. Jag nickade och Louis svängde ut från parkeringen.
 
Julias perspektiv.

"Niall, I'm trying to study!" klagade jag. Han pillade alltid på mig, kysste mig, lekte med mitt hår.
"And I'm trying to get your attention." kontrade han och fortsatte pilla med mitt hår. Jag skrattade tyst och fortsatte läsa texten jag skulle kunna tills imorgon. Den satt redan relativt bra och jag bestämde mig för att ta en paus. Jag vände mig mot Niall istället och han smekte mig över kinden. Ett léende ryckte i mungipan när hans fingrar rörde vid min kind. Han tog mitt ansikte mellan sina händer och lutade sig framåt för att låta sina läppar nudda vid mina. Hans läppar var varma och fuktiga, hans lyss perfekt. Han var perfekt.

Kanske inte världens längsta men, men. Gillar ni det?
Blir så peppad att blogg av era kommentarer så please, KOMMENTERA <33


Kommentarer
Lollo

Tyckte det var superbra!!!!
Längtar efter nästa kap!!!
Kramizar<3

2012-10-03 @ 16:34:51
Anonym

Braa! MER! :)

2012-10-05 @ 18:46:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0