Heartbreaker - kapitel 44

"Julia?" sa Niall när jag klev ur bilen för att gå de få metrarna upp till huset. Han ställde sig framför mig. Så räckte han mig ett litet paket.
"You shouldn't." sa jag men tog emot det. "I don't want your money, I just want you."
"But I want you to have this. So you get remind of me when I'm gone."  Jag strök honom över kinden.
Jag öppnade paketet och där låg en ask. Jag öppnade den och där låg ett halsband format som en hjärta.
'N  J' var ingraderat i det.
"It's so beautiful." viskade jag. Han tog det i sina händer och hjälpte mig för att knäppa på det.
"Thank you so much." Jag la mina händer på hans kinder och kysste honom, mjukt men passionerat på läpparna. Nu skulle jag bli påmind om honom så fort jag tittade mig i spegeln. Men jag behövde verkligen inget halsband för att bli påmind om Niall. Hans namn var ristat i mitt hjärta.

    
(Austin är personen jag tänkte att bilden var till om ni inte förstod det :P)
 

Elsas perspektiv

"Så vad ska i göra hos dig?" frågade jag Austin och han vände sig mot mig för tt svara.
"Mamma kommer inte hem på några timmar, hon jobbar men hom är hemma till middagen, så vi måste gå ut med Angel!" sa han och jag fnittrade till, bara av att höra hans röst fick mig på fall.
"Okej! Det har jag inget emot i alla fall" sa jag, jag gillade hundar, så det var ju inte direkt ett problem.
 
"Kom då Angel!" sa Austin och Angel började hoppa på Austin.
"Ja vilken fin vovve du är!" sa Austin sedan och jag bara stod och skrattade åt hans och Angels relation tillvaran.
Ausitin sträckte sig efter kopplet och satte det snabbt och smidigt på hunden och sen lämnade vi våra väskor innanför dörren och Ausitn låste och sen gick vi.
"Vart ska vi gå då?" frågade jag Austin som höll i Angel.
"Hon vill nog till hundparken, men eftersom att det regnat så kommer hennes päls vara en stor lerboll så kan vi väll gå till parken där det bara finns gräs och INGEN lera!" sa Austin och jag bara nickade och log mot honom.
 
När vi kommit till parken så släppte Austin Angel och hon gick och hämtade en pinne och sedan kom hon fram till Austin och släppte pinnen framför hans fötter, han tog upp den och kastade iväg den. hon kom tillbaka och gjorde precis på samma sätt igen och igen och igen och igen, ja ni fattar nog vad jag menar!
 
När vi kom tillbaka hem till Austin så satte vi oss framför TV:n  och satte på family guy.
Austin lade sin högra arm runt mig och jag lutade mig mot hans axel och dragit upp fötterna i soffan.
"Nemen hej!" sa någon bakom oss och vi båda vände oss om och där stod Austins mamma oh log mot oss.
"Hej" sa jag och Austin i mun på varan. Det blev lite obekväm stämning, det värkade som att Austins mamma som för den delen heter Michelle också kände så.
"Men jag ska väll börja med middagen då! vill du äta här Elsa?" frågade hon mig.
"Ja om jag får och inte är till besvär!" sa jag, jag ville värkligen inte vara till besvär!
"Nej då!" sa hon övertygande.
"Okej HEJDÅ mamma!" sa Austin och tittade irriterat på sin mamma.
"Jaja, men ha det så mysigt då!" sa hon innan hon gick ut till köket.
Austin tittade på mig och pussade mig snabbt på munnen.
"Din mamma värkar så härlig, mina föräldrar är bara allmänt jobbiga när det kommer till killar!"
"Jaha så du säger att min mamma inte är så?! vänta bara tills du har gått hem då kommer det!" jag skrattade bara åt honom och när han började kikla mig så reste jag mig upp och rusar in till Austins rum, men kommer snabbt på att jag inte kan komma någon vart därifrån.
"mehehe nu är du fast!" sa Austin och jag slängde mig i hans säng, som om den skulle rädda mig nu?!
Austin hoppade på mig så att han satt gränsle över min kropp och höll fast mina händer över mitt huvud.
Vi bara tittade varan i ögonen innan Ausitn böjde sig ner och kysste mina läppar.
"Det är mat nu!" sa Michelle med ett flin på läpparna. GUD vad det där måste sätt fel ut!
"Mamma man brukar knacka!" sa Austin irriterat igen. Han var så gullig när han blev  irriterad, hihi.
Austin gick av mig och tog tag i mina händer gör att hjälpa mig upp.Jag drog mina händer genom mitt hår för att lägga det på platts innan vi gick ut till köket där Michelle hade dukat upp spagetti med köttfärssås, det såg riktigt gott ut!
"Varsegoda!" sa Michelle och Vi allihopa började äta av den goda maten.
"Mm det är jätte gott!" sa jag fascinerat till Michelle.
"Mm det var det!" instämmde Austin.
"Tack så mycket!" sa Michelle.
Vi pratade om saker mellan himmel och jord Michelle var riktigt snäll och trevlig!
 
När klockan blivit sisådär 21:00 så ringde pappa och sa att jag skulle gå hem och eftersom att Angel behövde bli rastad så tog Austin  och följde mig hem samtidigt som rastade Angel.
 
"Okej hejdå!" sa jag och kramade om Austin.
"Mm hejdå!" sa Ausitin och besvarade kramen, jag tittade på honom och vi kysste varan när vi stod utanför min dörr och kramades. Jag vet inte vad ska skulle gjort utan honom just nu?!
 
Jag satt inne på mitt rum, klockan var väll runt 23:30 och jag låg och tänkte, Vad i helvete har jag gett mig in i?!
Från att ha varit ihop med en utav världens kändaste killar till att bli ihop med en vanlig kille i min klass, är ganska så stor skillnad. Julia hade kanske ändå rätt, jag ville kanske bara täcka över såren som Harry skapat genom en annan kille.
Jag gillade Austin jätte jätte mycket, men nu har jag gjort mitt beslut!... Så får det bli!

 
Så efter en lång väntan är det äntligen klart!
 
KOMMENTERA!
 
 


Kommentarer
:)

såå spännande!

2012-10-15 @ 17:12:50
maria

jätte bra novell!!!! min favorit novell!!! haha. skulle betyda så himla mycket om du/ni kunde läsa mina kompisars och min blogg, splashcash.blogg.se (vi är också ett band förresten, haha)

2012-10-15 @ 17:45:36
URL: http://splashcash.blogg.se
Lollo

Super bra!!!
Har längtat att hon ska bli med harry igen men Austin och Elsa är ju jätte söta tillsammans, men super spännande!!!!
Kramizar<3

2012-10-15 @ 19:58:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0