Heartbreaker - kapitel 40

Från: Okänd
Thinking of you Xx
 
Jag kollade på det underliga smset, vem kunde det vara? Han eller hon måste ha skickat fel. Jag ryckte lite på axlarna för mig själv och la ner mobilen i fickan igen. En rysning gick längst min ryggrad, det var lite obehagligt i alla fall.
  

Elsas perspektiv

Jag och Julia hade inte pratat mer än den lilla pratsunden vi haft för någon vecka sen.
Julia gillade varken Austin eller mig, det såg i alla fall ut så!
Jag hade slutat att kyssa honom så fort jag såg Julia, men ibland bara blev det så och hennes mördar blickar som antagligen försökte bränna ner mig till aska och då det hände var de lite smått obehagliga.
Austin hade frågat om jag ville göra något efterskolan, han hade tydligen någon överaskning till mig, undra varför? och vad?
 
"Varför ville du att jag skulle komma?" frågade jag och satte mig ner på Austins soff- säng.
Han tog en gitarr och satte sig brevid mig och drog över strängarna för att se så att det lät bra den började han spela och tror faktiskt inte han släppte mig med blicken en sekund under hela låten.
 
(Hittade ingen bra acoustisc version som var bra kvalité)
 
Jag klappade händerna åt hur sjukt begåvad han var.
"Det vad asbra!"
"Jag skrev den eftersom att du alltid önskar dig något när klockan är 11:11" sa han försiktigt som att han var blyg.
"Varför är du så blyg? Den var jätte bra och vill du veta en sak? varje gång jag önskar mig något är det dig jag önskar mig" sa jag och tittade på honom samtidigt som jag rodnade något otroligt, att jag precis sagt detdär?!
Han tittade på mig och han hade lagt gitarren bakom sig, han tog tag om mina kinder och pressade våra läppar samman.
"Elsa jag tror jag älskar dig" sa han och log mot mig efter vi avslutat kyssen.
"Vet du vad? Jag tror jag älskar dig med!" Jag log och våra läppar mötes i ytterligare en kyss.
 
Austins perspektiv

"Austin varför inte dra över och våldgästa hos Alex?" frågade Elsa efter vi varit hos mig ett tag.
"Ja va kul, hoppas han är ensam hemma!" svarade jag.
 
Tio miuter senare stod jag och Elsa utanför Aex dörr och väntade på att någon skulle komma och öppna.
"Eh vad gör ni här?" frågade Alex förvånat.
"Vi tänkte att det skulle vara roligt att vara med dig så vi kom över och hoppades att du inte hade något för dig" sa Elsa och Alex skrattade till.
"Tur för er att jag inte har någonting för mig då!" sa Alex och släppte in oss i hans hus.
 
Elsa öppade dörren till Alex rum och slängde sig på sängen och stäckte ut sig över hela dubbelsängen.
"Jag älskar din säng!" sa Elsa som typ halvsov.
"Elsa du får inte somna i min säng för om du gör det så kommer jag inte lyckas väcka dig sen!" sa Alex och Elsa satte sig upp.
"Kan jag få din dator?" frågade Elsa Alex.
"Nej men du kan få lånad den!" sa Alex och han räckte Elsa datorn.
Jag såg att hon gick in på imovie och hur hon klickade på ett svartvitt klipp men mig och Alex.
Vi hade mimat till Friday med Rebecca Black och gjort konstiga miner, videon var kanske ett år gammalt så vi såg ganska små ut också. Jag såg hur hennes ögonbryn skrynklades ihop och tittade riktigt konstigt på videon.
"Ni är riktigt undliga! men jag älskar er ändå!" sa hon och tittade på några andra klipp vi hade spelat in och några när jag sjöng.
"Du borde lägga ut videos på yourube och låta världen se hur bra du är!" sa Elsa och log mot mig.
"Kanske de kanske, men vilken sång då? och då får du isåfall vara med för det känns konskigt att jag ska sitta och sjunga framför en kamera själv!" sa jag och tittade på Elsa.
"Kanske de kanske och inte vet jag vad för sång, kanske en bra lår som du gillar!?" replikade hon.
"Alex var är din gitarr?" frågade Elsa och Alex pekade på ett hörn där en gitarr stod lutad mot väggen. Elsa reste sig upp gick till andra sidan rummet som var ungefär två till tre meter ifrån där hon satt.
Hon satte sig ner i sängen på samma ställe som hon satt tidigare och började spela.
 
 
"Du är riktigt bra Elsa!" sa Alex och tittade på henne och hon tittade ner på gitarren så att hennes hår täckte hennes gulliga smårosiga ansikte.
"Mm det är du!"höll jag med.
"Den där låten gillar jag värkligen, jag tycker den är riktigt bra!" sa hon och tittade på mig och Alex innan vi bestämmde oss för att göra någon middag.
 
"Så Alex...  är det något på gång mellan dig i Elin?" frågade Elsa och log ett litet retande leede åt Alex.
"Nej varför skulle det va de?" frågade han.
"Kanske för att du frågade henne om hon ville vara din dejt på skoldansen!" sa jag och Alex ryckte på axlarna.
"Nee jag frågade henne för att varken hon eller jag hade någon att gå med så varför inte fråga henne då?" svarade Alex kort.
"Aja om du säger det så" sa Elsa och vi fortsatte att äta och vara allmänt kontiga. Som vanligt alltså!
 
Jag och Elsa gjorde sällskap hem efter vi varit hos Alex i några timmar.
"Du dendär sången jag sjöng förut, när jag sjunger den tänker jag på dig..." sa hon sådar blygt och gulligt som gjorde mig galen (Fast på ett bra sätt!) Jag gillade den här tjejen, där ljög jag faktiskt, jag tror jag älskar henne.

 
Kapitel 40 Wiho :D
Vad tycker ni?
Snälla kommentera det är as kul att läsa vad ni tycker!
 
KOMMENTERA! :D
 
 


Kommentarer
Elin

läängtar redan till nästa :D

2012-10-02 @ 20:13:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0